اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از گذشت پنج سال؛

طرح هادی روستای فهالنج طبس افتتاح شد/ 310 واحد مسکونی خراسان جنوبی آماده افتتاح

طرح هادی روستای فهالنج طبس که برای اجرای آن 4 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است، با حضور جمعی از مسئولان رسماً به بهره‌برداری رسید.

طرح هادی روستای فهالنج طبس افتتاح شد/ 310 واحد مسکونی خراسان جنوبی آماده افتتاح

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، طرح هادی روستای فهالنج طبس به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و جمعی دیگر از مسئولان محلی و همچنین اهالی روستا، رسماً افتتاح شد.

طرح هادی روستای فهالنج طبس در سال 1382 به تصویب رسیده و عملیات اجرایی آن از سال 1387 آغاز شده است که برای اجرای آن تاکنون در مجموع مبلغ 4 میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

این طرح شامل 30100 مترمربع زیرسازی و آسفالت، 4015 مترمربع پیاده‌روسازی و 6520 متر جدول‌گذاری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی طی سخنانی در مراسم افتتاح طرح هادی روستای فهالنج طبس اظهار داشت: هم‌اکنون 310 واحد مسکونی در سطح خراسان جنوبی از سوی این بنیاد احداث و آماده بهره‌برداری است که طی دو هفته آینده به متقاضیان واگذار می‌شود.

علی‌اصغر آسمانی مقدم بیان کرد: در روستای فهالنج طبس نیز 2 هکتار زمین تملک، نقشه‌برداری و به 391 قطعه تقسیم شده که از این تعداد تاکنون 155 قطعه به متقاضیان واجد شرایط در این روستا واگذار شده است

وی ادامه داد: همچنین تاکنون برای 403 واحد مسکونی در روستای فهالنج طبس سند مالکیت رسمی صادر شده است.

حجت‌الاسلام حیدری نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی که خود اهل روستای فهالنج طبس است نیز در این مراسم حضور یافت و گفت: باید همه مسئولان تلاش کنند تا جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها گرفته شود که اجرای طرح‌های هادی اقدامی مؤثر در این راستاست.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ روستای فهالنج با 400 خانوار جمعیت، در فاصله 25 کیلومتری شهر طبس قرار دارد که 13 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

بنابر گفته رئیس شورای اسلامی روستای فهالنج طبس، مردم این روستا خواستار ادامه طرح هادی در این روستا، بازگشایی راه روستا به سوی معادن زغالسنگ پروده طبس، راه‌اندازی مجتمع دامداری، و همچنین تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی هستند.

انتهای پیام/90001/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول