اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 84 تاکنون

بیش از 6 هزار واحد مسکن روستایی خراسان‌جنوبی خسارت دیده است

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حوادث منجر به خسارت این استان از سال 84 تاکنون 6 هزار و 782 واحد مسکن روستایی خسارت دیده است.

بیش از 6 هزار واحد مسکن روستایی خراسان‌جنوبی خسارت دیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن حسینی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به بازسازی مسکن روستایی طی حوادث منجر به خسارت در خراسان جنوبی اظهار داشت: حوادث رخ داده در استان از سال 84 تاکنون شامل سیل در فروردین‌ ماه 84، زلزله آرین‌شهر در سال 86، سیل بیرجند و درمیان در سال 88، زلزله زهان و سیل نهبندان در اسفندماه سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه این حوادث در استان به 6 هزار و 782 واحد روستایی خسارت وارد کرده است، تصریح کرد: این خسارت‌ها بین 10 تا 100 درصد بوده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع واحدهای مسکن روستایی خسارت دیده‌ یک‌هزار و 564 واحد آواربرداری شده است، اذعان داشت: حجم آواربرداری این واحدها 427 هزار و 621 متر مکعب بوده است.

حسینی با بیان اینکه از مجموع واحدهای مسکن خسارت دیده 3 هزار و 761 واحد احداث بنای جدید شده است، ادامه داد: تسهیلات بلاعوض برای آنها 62 هزار میلیون ریال بوده است.

وی با بیان این‌که در زلزله زهان به 2 هزار واحد مسکونی خسارت وارد شد، متذکر شد: این خسارت‌ها از 10 تا 100 درصد بوده است.

برای 954 واحد مسکن روستایی زهان پایان کار صادر شد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکیپ‌های آواربرداری بعد از 48 ساعت در منطقه حاضر شدند، افزود: برای 600 واحد مسکونی با حجم 148 هزار متر مکعب آواربرداری انجام شده است.

حسینی از تشکیل پرونده برای 2 هزار واحد مسکونی روستایی در زلزله زهان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد یک‌هزار و 297 نفر با بانک‌های عامل انعقاد قرارداد بسته‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 161 نفر کار اجرایی ساخت واحدهای مسکونی خود را آغاز کرده‌اند، اضافه کرد: همچنین برای تعداد 954 واحد پایان کار صادر شده است.

سیل نهبندان به 5 هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به حادثه سیل نهنبدان تصریح کرد: در این حادثه به 5 هزار و 59 واحد مسکونی روستایی بین 10 تا 100 درصد خسارت وارد شد.

حسینی با بیان اینکه از مجموع واحدهای خسارت دیده در این منطقه 355 واحد 100 درصد تخریب شده است، اذعان داشت: همچنین 204 واحد زیر 30 درصد خسارت دیده‌اند.

وی با بیان اینکه سیل نهبندان منجر به خسارت به روستاهای طبسین سفلی، علیا و کهنو شده است، ادامه داد: آواربرداری از واحدهای خسارت دیده یک‌ هفته بعد از حادثه در این روستاها آغاز شده است.

117 واحد مسکن روستایی خسارت دیده نهنبدان آواربرداری شد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 117 واحد مسکن در این روستاها آواربرداری شده است، متذکر شد: حجم آواربرداری انجام شده 18 هزار و 96 متر مکعب بوده است.

حسینی با بیان اینکه برای 363 نفر پرونده دریافت تسهیلات تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون تسهیلات ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/69010/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول