اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مسکن شهری خراسان‌جنوبی خبر داد

هزینه‌کرد 325 میلیارد ریالی ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد خراسان‌جنوبی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: برای ساخت یک‌هزار و 449 واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد در استان 325 میلیارد ریال هزینه شده است.

هزینه‌کرد 325 میلیارد ریالی ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حامد دائمی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: قبل از تقسیم خراسان جنوبی تعداد 733 واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در بیرجند توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته شده بود.

وی با اشاره به واحدهایی که بعد از تقسیم استان برای اقشار کم درآمد ساخته شده است، تصریح کرد: تاکنون یک‌هزار و 449 واحد با اعتبار 325 میلیارد ریال ساخته شده است.

ساخت 915 واحد مسکونی در سال گذشته

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که از واحدهای ساخته شده در استان یک‌هزار و 157 واحد مربوط به سال‌های 89 تا سال گذشته بوده است، اذعان داشت: پروژه‌هایی که در سال گذشته ساخته شده است، 915 واحد با اعتبار بالغ بر 429 میلیارد ریال بوده است.

دائمی با اشاره به پروژه‌های مسکن اقشار کم‌درآمد در سال گذشته ادامه داد: از این واحدها، 218 واحد شامل پروژه 126 واحدی شوکت‌آباد و 72 واحدی حاجی‌آباد در حال واگذاری است.

وی متذکر شد: در سال گذشته 318 واحد به اقشار کم‌درآمد واگذار شده است.

واگذاری 34 واحد تجاری مسکونی در چهکند

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که پروژه‌های حاجی‌آباد قبل از سال جاری واگذار شده است، افزود: واگذاری پروژه شوکت‌آباد از سال گذشته آغاز و هنوز ادامه دارد.

دائمی با بیان این‌که این واحدها در مرحله سفت‌کاری،  نما، اجرای سنگ پله و دارای امتیاز آب و برق است، یادآور شد: این واحدها پیشرفتی حدود 70 تا 75 درصد داشته است.

وی با بیان این‌که دو پروژه 34 واحدی تجاری مسکونی چهکند در دو ماه آینده واگذار می‌شود، اضافه کرد: این پروژه شامل 22 واحد تجاری و 12 واحد مسکونی است.

واگذاری 550 واحد مسکونی در سال آینده

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان این‌که طراحی 857 واحد انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد واگذاری 550 واحد با اعتباری حدود 310 میلیارد ریال در سال آینده آغاز می‌شود.

دائمی با بیان این‌که از مجموع واحدهای در حال واگذاری 285 واحد در چهکند به صورت سه طبقه است، اذعان داشت: تعداد 14 واحد در بیرجند معلم 9، 35 واحد در شاهیک قاینات، 32 واحد در شهر سرایان، 56 واحد در شهر اسلامیه، 20 واحد در روستای مهموئی قاینات، 48 واحد در حسین‌آباد بیرجند و 60 واحد در شکراب واگذار می‌شود.

وی با بیان این‌که در نیمه دوم سال جاری دو پروژه به صورت ویلایی واگذار می‌شود، ادامه داد: این پروژه‌ها 68 واحد در دستگرد و 135 واحد در حاجی‌آباد با زیربنای مفید بین 80 تا 90 متر مربع است، که 65 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

ساخت 260 واحد مسکونی توسط انجمن مسکن‌سازان در خراسان‌جنوبی

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از ساخت و واگذاری 260 واحد توسط انجمن مسکن‌سازان و مشارکت بنیاد مسکن استان خبر داد و متذکر شد: برای ساخت این واحدها 201 میلیارد ریال هزینه شده است.

دائمی با بیان این‌که در این حوزه 478 واحد در حال اجرا است، افزود: از این تعداد 290 واحد در مهرشهر بیرجند تمام شده و آماده افتتاح است.

وی خاطرنشان کرد: در طول این هفته یا هفته آینده با حضور مسئولان کشوری افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/69010/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول