اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی خبر داد

تصویب منطقه دق‌پترگان زیرکوه به عنوان منطقه حفاظت شده

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی از ثبت منطقه دق پترگان به عنوان منطقه حفاظت شده خبر داد و گفت: دق پترگان که یکی از بی‌نظیرترین مناطق طبیعی کشور محسوب می‌شود نیز به عنوان منطقه محافظت شده مصوب شده است.

تصویب منطقه دق‌پترگان زیرکوه به عنوان منطقه حفاظت شده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری زیرکوه، پرویز آرامنش در بازدید از شهرستان زیرکوه اظهار داشت: به جرأت می‌توان شهرستان زیرکوه را یکی از مستعد‌ترین مناطق زیستی از حیث گونه‌های خاص جانوری و گیاهی دانست و با بازدیدی که از این منطقه داشتم پی بر بی‌توجهی و کم مهری نسبت به این منطقه بردم و در برنامه‌های آینده محیط زیست به طور حتم نگاه و توجه ویژه‌ای به این منطقه خواهد داشت.

وی همچنین در ارتباط با کمبود نیرو و تجهیزات ادارات شهرستان افزود: با توجه به کمبود نیرویی که اداره کل محیط زیست استان با آن مواجه است و این کمبود نیرو در شهرستان زیرکوه با توجه به وسیع بودن مناطق حفاظتی و با اهمیت بیشتر محسوس است بنابراین با توجه به مجوزهایی که دریافت کردیم، امیدواریم در آینده مقداری از کمبود نیرو و تجهیزات این اداره را تامین کنیم.

مدیر کل محیط زیست خراسان جنوبی از ثبت منطقه‌دق پترگان به عنوان منطقه حفاظت شده خبر داد و گفت: دق پترگان که یکی از بی‌نظیرترین مناطق طبیعی کشور محسوب می‌شود نیز به عنوان منطقه محافظت شده مصوب شده است و امیدواریم از این پس با همت و همکاری مسئولان این شهرستان بتوانیم مسئله شکار در این مناطق به ویژه در بحث هوبره را پیگیری و ساماندهی کنیم.

فرماندار زیرکوه نیز در این بازدید اذعان داشت: در گذشته با توجه به کم لطفی مسئولان و همچنین عدم ثبات مدیریتی اداره کل حفاظت محیط زیست در سال گذشته، توجهی در ارتباط با تامین نیرو و تجهیزات اداره محیط زیست شهرستان صورت نگرفته است که امیدواریم با حضور جنابعالی این‌گونه مشکلات رفع شود.

فرهاد فلاحتی همچنین با ابراز نگرانی از شکار غیرمجاز در این شهرستان اظهار داشت: همانطور که در خبرها منعکس شده است، شکار گونه‌های کمیاب و ارزشمندی چون هوبره و وحش در این شهرستان به ویژه در منطقه شاسکوه همچنان ادامه دارد و با توجه به وسعت منطقه و کمبود نیروی شدید اداره محیط زیست شهرستان باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا از مضرات شکار این گونه‌های جانوری با خبر شوند.

انتهای پیام/22482/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول