اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی خبر داد

تخصیص 3 میلیارد ریال برای محافظت از تالاب‌های خراسان‌جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: در سال جاری مبلغ 3 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی برای نگه‌داری تالاب‌های استان در نظر گرفته شده است.

تخصیص 3 میلیارد ریال برای محافظت از تالاب‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزای فارس از بیرجند، پرویز آرامنش پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار داشت: درحال حاضر تالاب کجی نمکزار نهبندان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تالاب‌های خراسان‌جنوبی است که برای نگه‌داری و حفاظت از آن تمهیدات ویژه‌ای دیده شده است.

وی با بیان این‌که خراسان‌جنوبی دارای تنوع زیستی و ژنتیکی بالایی است، تصریح کرد: حدود 12.3 درصد مساحت استان را منطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر چهار منطقه حفاظت شده در استان وجود دارد.

آرامنش از وجود 10 منطقه شکار ممنوع مصوب و چهار منطقه شکار ممنوع مرزی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: 3.5 درصد مساحت استان را مناطق شکار ممنوع تشکیل می‌دهند.

21 واحد آلاینده در خراسان جنوبی در لیست سیاه جای گرفتند

وی متذکر شد: در سال گذشته 21 واحد صنعتی استان به عنوان واحدهای آلاینده در لیست سیاه این اداره کل ثبت شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با بیان این‌که در مرحله نخست برنامه ما تعطیلی این واحدها نمی‌باشد، یادآور شد: طبق قانون کلیه واحدهای صنعتی موظف به رعایت استاندارد iso14000 هستند که به دلایل مختلف ممکن است این استاندارد رعایت نشده باشد.

آرامنش ادامه داد: برای رفع این مشکل جلساتی توجیحی با مدیران واحدهای آلاینده برگزار کرده‌ایم و  مذاکراتی نیز با آن‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته هوای پاک در خراسان جنوبی اظهار کرد: نشست هم‌اندیشی با کارشناسان، برگزاری جشن هوای پاک، نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که کارخانه سیمان قاین و اکسید منیزیوم سربیشه در زمره واحدهای تولیدی هستند که میزان آلودگی آنها از حد استاندارد خارج شده است، تصریح کرد: به همین منظور در این هفته بازدیدی از این کارخانه‌ها صورت می‌گیرد.

معاینه فنی خودروها با 50 درصد تخفیف در بیرجند

آرامنش از معاینه فنی خودروها در روز هوای پاک با 50 درصد تخفیف در بیرجند خبر داد و گفت: این برنامه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته پاک می‌باشد که امیدورایم با فراهم شدن زمینه‌ها در طول ایام سال با در نظر گرفتن روزهای خاص ادامه داشته باشد.

وی افزود: همچنین با شهرداری بیرجند هماهنگی صورت گرفته تا برای تشویق شهروندان در استفاده از وسایط نقلیه عمومی، امکان استفاده یک روزه شهروندان به صورت رایگان از اتوبوس‌های شرکت واحد فراهم شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی همچنین بازدید کارشناسان عراقی از ایستگاه سنجش آلودگی هوای بیرجند را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته هوای پاک دانست و خاطر نشان کرد: از آنجا که کشور عراق قصد خرید آن از کشور تولید کننده (آلمان) را دارد، لذا این کارشناسان قبل از خرید برای آشنایی با نحوه کار دستگاه سفری سه روزه به بیرجند می‌کنند.

انتهای پیام/69022/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول