اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی خبر داد

کشف 30 قبضه سلاح از شکارچیان متخلف خراسان‌جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی از کشف و ضبط 30 قبضه سلاح از شکارچیان متخلف توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته خبر داد.

کشف 30 قبضه سلاح از شکارچیان متخلف خراسان‌جنوبی

پرویز آرامنش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: سال گذشته 139 متخلف شکار و صید توسط ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست خراسان جنوبی دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف و ضبط 30 قبضه سلاح از این افراد ادامه داد: از این افراد 68 راس پستاندار کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی عنوان کرد: 2 هزار و 341 قطعه پرنده از دیگر جانوران کشف شده از این افراد بودند که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان کشف و ضبط شدند.

تشکیل 87 پرونده تخلف زیست محیطی

آرامنش اظهار کرد: 87 پرونده در این خصوص تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده و متخلفان به پرداخت جزای نقدی و تعدادی نیز به تحمل حبس محکوم شدند.

وی متذکر شد: میزان جرایم نقدی و حبس اعمال شده از ناحیه قضایی با توجه به شدت و ضعف جرم ارتکابی متفاوت بوده و بر اساس قانون شکار و صید از 100 هزار تا 20 میلیون ریال و یک ماه تا سه سال حبس متغییر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی به برنامه‌های این اداره در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در طول این ایام به منظور اجرای مقررات شکار و صید، ماموران یگان حفاظت محیط زیست به طور مستمر در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان گشت و کنترل داشتند.

آرامنش پاکسازی مناطق، چاپ مطالب زیست محیطی در پیک‌های نوروزی دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی، چاپ مطالب زیست محیطی در کتاب راهنمای مسافران نوروزی و توزیع بروشور و کیسه را از برنامه‌های دیگر این اداره در ایام نوروز عنوان کرد.

بازدید رایگان از گنجینه تنوع زیست محیطی استان

وی ادامه داد: همچنین در این ایام بازدید از گنجینه‌ تنوع زیست محیطی استان به صورت رایگان بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به منطقه شکار ممنوع باقران بیرجند خاطرنشان کرد: گونه‌های غالب جانوری این منطقه قوچ، میش، کبک، تیهو، شغال، روباه و کبوتر وحشی است که استعداد ارتقا به منطقه حفاظت شده را دارد.

انتهای پیام/69022/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول