اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی میاندورود:

نماینده معلولان در روستاهای میاندورود تعیین شد

رئیس بهزیستی میاندورود از تعیین نماینده معلولان در روستاها و نقاط شهری میاندورود با هدف ایجاد انسجام بین آنها خبر داد.

نماینده معلولان در روستاهای میاندورود تعیین شد

مرتضی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندورود با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور 40 نفر از معلولان میاندورودی در سالن اجتماعات شهید براتعلی پایمرد اداره بهزیستی شهرستان از انتخاب نماینده معلولان در روستاها و شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود خبر داد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میاندورود، هدف از این نشست را تعیین نماینده بهزیستی در راستای فرهنگ‌سازی، توانمندسازی، مناسب‌سازی و استعدادیابی همچنین عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه معلولان دانست.

وی افزود: همه معلولان توانمندی‌های بالفعل و بالقوه‌ای دارند که در ظاهر با افراد سالم متفاوت هستند ولی بسیاری از این عزیزان با برطرف کردن موانع از انسان‌های سالم نیز موفق‎تر هستند.

موسوی با اشاره به قهرمانی احمد دوستدار یکی از جوانان میاندورودی در مسابقات جهانی وزنه‌برداری امارات در روزهای گذشته وی را نمونه افرادی دانست که توانست با وجود معلولیت مدارج جهانی را طی کند.

این مسئول ادامه داد: این جوان ورزشکار یک مورد از توانمندی‌هایی است که در جامعه معلولان بسیار وجود دارند اما نیاز به کشف استعدادها دارند.

موسوی با محتمل دانستن وقوع حادثه معلولیت برای افراد سالم در هر لحظه از زندگی، افزود: باید با هم‌ذات‌پنداری و قرار دادن خودمان در شرایط آنان امور زندگی این افراد را تسهیل کنیم.

رئیس بهزیستی میاندورود ادامه داد: جدا از هزینه‌های اقتصادی در زندگی معلولان هزینه روانی و اجتماعی بیشتری در زندگی این افراد است که با انتخاب نماینده در روستاها و با مشارکت خود معلولان در جامعه در تلاش هستیم نقش ارزنده آنان را تقویت کرده و بستری برای شکوفا کردن توانمندی‌های این قشر از جامعه تلاش کرد. 

این مسئول در پایان گفت: ما تصمیم داریم که در بازدیدها و جلسات و هر آنچه که به معلولان تعلق دارد از خودشان بهره بگیریم تا بتوانند توانایی خود را برای ارتقای سطح رفاه اجتماعی معلولان ثابت کنند.

انتهای پیام/86021/ذ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول