اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

کمتر از 30 درصد اماکن عمومی مازندران برای معلولان مناسب‌سازی شد

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: با گذشت 10 سال از قانون جامع حمایت از معلولان تاکنون کمتر از 30 درصد از اماکن عمومی مازندران برای معلولان مناسب‌سازی شده‌ است.

کمتر از 30 درصد اماکن عمومی مازندران برای معلولان مناسب‌سازی شد

روح‌الله ردایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس خاطرنشان کرد: ادامه پرداخت تسهیلات اشتغال و مسکن و توانمندسازی معلولان از دیگر اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی در سال جدید است.

وی از اشتغالزایی برای یک‌‌هزار و 265 نفر از معلولان و زنان سرپرست خانوار خبر داد و بیان داشت: با تسهیلاتی ‌که در اختیار بهزیستی گذاشته شد، توانستیم برای افراد معلول و زنان سرپرست خانوار اشتغالزایی کنیم.

ردایی تصریح کرد: از تسهیلات ابلاغی به بهزیستی، تسهیلاتی در زمینه خوداشتغالی و مشاغل خانگی با اختصاص 600 میلیارد ریال به افراد زیر پوشش اختصاص یافت.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته 21 نفر از سهمیه سه درصدی جذب کار معلولان برخوردار شدند، گفت: سرانه یارانه افراد برای مراکز نگهداری سالمندان 300 هزار تومان و برای مراکز روزانه 125 هزار تومان است.

مدیرکل بهزیستی ابراز داشت: سرانه یارانه برای نگهداری اطفال یتیم 200 هزار تومان برای هر فرد است.

وی با گلایه‌مندی از نادیده گرفتن حقوق شهروندی بسیاری از معلولان خاطرنشان کرد: اینکه معلولیت محدودیت است و محرومیت نیست، یک اصل برای همه مردم دنیا است، اما می‌بینیم که در این زمینه رفتار مناسبی صورت نمی‌گیرد.

 ردایی با تأکید بر اینکه جامعه معلولان توقع بی‌جا و زیادی از مردم ندارند و فقط می‌خواهند آنچه را که قانون تکلیف کرده اجرا شود، یادآور شد: با گذشت 10 سال از قانون جامع حمایت از معلولان تاکنون کمتر از 30 درصد از اماکن عمومی مناسب‌سازی شده‌ است.

وی خاطر نشان کرد: نبود سرویس بهداشتی و ناوگان عمومی ویژه معلولان از دیگر مشکلات این قشر است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: طرح جامع حمایت از معلولان در کشور در حال اجرا است که این طرح، ارتقا و توانمندسازی معلولان را دنبال می‌کند.

وی ابراز داشت: مهم‌ترین مشکل فراروی بهزیستی کم‌توجهی ادارات و نهادها به ‌وظایف قانونی‌شان به جامعه هدف سازمان بهزیستی است.

ردایی تصریح کرد: در راستای قانون جامع حمایت از معلولان برخی از نهادها به ‌وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند.

وی به اصلاح قوانین جامع حمایت از معلولان تأکید کرد و افزود: سازمان بهزیستی موضوع اصلاح قوانین جامع حمایت از معلولان را به‌ دولت پیشنهاد داد تا بهزیستی به ‌عنوان مجری این قوانین و با اضافه کردن نکات بازدارنده به آن، راحت‌تر از حقوق معلولان دفاع کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان گفت: قوانین جامع حمایت از معلولان همانند کمیسیون ماده صد شهرداری‌ها می‌تواند راهگشای حقوق پایمال شده معلولان و برخورد با متخلفان باشد.

انتهای پیام/86004/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول