اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف گچساران:

مسئولان در جهت تأمین اعتبارات فرهنگی، اداره اوقاف گچساران را حمایت کنند

رئیس اداره اوقاف گچساران گفت: مسئولان در جهت تأمین اعتبارات فرهنگی، اداره اوقاف گچساران را حمایت کنند.

مسئولان در جهت تأمین اعتبارات فرهنگی، اداره اوقاف گچساران را حمایت کنند

فرزین بهمنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران، با بیان این‌که بیشتر کارهای اداره اوقاف در زمینه عمرانی و فرهنگی بوده، اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت یک میلیون حافظ قرآن توسط اداره اوقاف، در این راستا اداره اوقاف این شهرستان تاکنون 700 نفر ثبت‌نامی داشته است.

رئیس اداره اوقاف گچساران افزود: آموزش حفظ قرآن در قالب 24 کلاس در مساجد شهری و روستایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که اداره اوقاف در جهت تحقق بخشیدن به فرمان رهبری در زمینه فرهنگ نیاز به حمایت مسئولان دارد، تصریح کرد: هدف ما ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه ایران اسلامی بوده که طبق فرمان رهبری نیاز به عزم ملی و مدیریت جهادی داشته که با همت مضاعف مردم و مسئولان امکان‌پذیر است.

رئیس اداره اوقاف گچساران خواستار حمایت مسئولان در قالب اعتبارات فرهنگی جهت برگزاری مستمر این کلاس‌های آموزش شد.

وی با اشاره به این‌که سالانه اداره اوقاف برنامه‌هایی در جدول‌ کاری خود برنامه‌ریزی کرده، ابراز کرد: برگزاری مسابقات قرآنی سراسری از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد بوده که هر ساله تعدادی از برندگان مرحله استانی به مسابقات کشوری راه یافته پس از اخذ مدرک به مسابقات بین‌المللی حافظان قرآنی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی این سازمان، خاطرنشان کرد: برنامه‌های نوروزی طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی که در ایام نوروز در امام‌زاده‌های شاخص این شهرستان برگزار شد که در سطح استان چشمگیر بوده است.

بهمنی گفت: هشت امام‌زاده شاخص در شهرستان گچساران وجود دارد که هر ساله در دو فصل سال پذیرای زائرین زیادی بوده که در دو امام‌زاده بی‌بی حکیمه خاتون (س) و امام‌زاده جعفر (ع) تعدادی روحانی و طلبه زن اعزامی استان قم جهت راهنمایی مردم در این اماکن مقدس مستقر می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف گچساران گفت: روحانیون اعزامی مستقر در اماکن مقدس امام‌زاده‌های این شهرستان به‌طور تخصصی در جهت امور دینی پاسخگو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در روز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) در حرم بی‌بی حکیمه خاتون (س) مراسم تجلیل از بانوان عضو هیئت امنای اوقاف این شهرستان و بانوان فعال فرهنگی شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/82019/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول