اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد فقط 65 کیلومتر بزرگراه دارد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان تنها 65 کیلومتر بزرگراه دارد که آماری بسیار تاسف برانگیز برای استان است.

کهگیلویه و بویراحمد فقط 65 کیلومتر بزرگراه دارد

ممتاز جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به این‌که حدود 80 نقطه حادثه‌خیز را در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی کرده‌ایم، اظهار کرد: از این تعداد 30 نقطه حادثه‌خیز را در اولویت قرار دادیم که امیدواریم بتوان طی چند سال اخیر آن‌ها را برطرف کرد.

وی طول بزرگراه‌های استان را 65 کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: در استان طول راه‌های اصلی 504 کیلومتر، فرعی 990 کیلومتر و راه‌های روستایی چهار هزار و 530 کیلومتر بوده که تنها 504 کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که هیچ جایی بدون مشکل و نقص نیست، گفت: امیدواریم بتوان با همکاری وزارتخانه و مسئولان ارشد استانی هم طول بزرگراه‌ها و هم مشکلات موجود در سطح جاده‌های اصلی، فرعی و راه‌های روستایی را برطرف کنیم.

جهانگیری با تاکید بر این‌که طرح‌های راهسازی و شهرسازی هزینه‌های زیادی را در بر می‌گیرد، گفت: وجود مشکلات فراوان در حوزه راه و شهرسازی نیازمند مدت زمان زیادی است تا بتوان با کار کارشناسی و اصولی اقدام کرد و با بررسی طرح‌ها و برنامه‌‌های آن‌ها را در اولویت قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد میزان راه‌های روستایی ساخته شده در استان را 2 هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: مجموع راه‌های ساخته شده در استان چهار هزار و 400 کیلومتر است.

این مسئول، اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد را دارای مشکلات زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله نبود ماشین‌آلات عنوان کرد و گفت: نبود ماشین‌آلات راه‌سازی در این حوزه باعث بروز مشکلاتی شده که در موارد بحرانی از جمله بارندگی‌های سنگین به بخش خصوصی متوسل می‌شویم.

وی تعداد ماشین‌آلات راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد را حدود 250 مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد تنها 70 دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد و بقیه به علت خرابی و فرسودگی از رده خارج و یا در دست تعمیر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که حوزه فعالیت این اداره بسیار وسیع و گسترده است، گفت: با توجه به وجود مشکلات فراوان در حوزه راه روستایی و شهری راه و شهرسازی به تنهایی قادر به مرتفع کردن مشکلات نبوده از این‌رو تقاضای همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌ها با این حوزه را داریم.

جهانگیری با اشاره به وجود مشکلات در حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از اولویت‌های راه و شهرسازی، ساماندهی جاده‌های ارتباطی شهری و روستایی استان است.

انتهای پیام/82011/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول