اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

اتمام بزرگراه کرمانشاه ـ میاندوآب نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار است

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اختصاص 40 میلیارد تومان به پروژه بزرگراه کرمانشاه میاندوآب، گفت: اتمام این پروژه نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار است.

اتمام بزرگراه کرمانشاه ـ میاندوآب نیازمند 150 میلیارد تومان اعتبار است

سید احسن علوی در حاشیه سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مسئولانی از وزارت‌خانه‌های نیرو، کشور و راه و شهرسازی به کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: رفع مشکلات سد راه اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی استان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی بود که برنامه‌ریزی برای حضور مسئولان کشوری را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به مرزی بودن و وجود محدودیت‌هایی که در استان وجود دارد، گفت: عدم سرمایه‌گذاری و درگیر بودن مستقیم با جنگ از مهم‌ترین عوامل عدم توسعه‌یافتگی استان است.

به گفته نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، کردستان به این دلایل بیش از 15 سال در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی در دوران جنگ و بعد از آن تعطیل بوده و این مهم نیاز به کار بیشتر به منظور توسعه و آبادانی را می‌طلبد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر نیز بسیاری از پروژه‌ها در استان به دلیل کمبود اعتبار معطل مانده است، افزود: بررسی وضعیت پروژه‌های استراتژیک و همچنین موقعیت استان با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌های موجود از سوی مسئولان و نمایندگان از مهم‌ترین اهداف این سفر است.

به گفته علوی، اجرا و اتمام پروژه‌های درحال اجرا، نیمه تعطیل و تعطیل استان نیازمند تزریق اعتبار بوده و اگر بخواهیم تنها منتظر اعتبارات اختصاصی سالانه باشیم اتمام این پروژه‌ها سال‌های سال طول خواهد کشید.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی جدید و اتمام پروژه‌های موجود مهم‌ترین نیاز برای توسعه و آبادانی استان است که این مهم تنها در صورت جذب اعتبارات کافی و برنامه‌ریزی دقیق برای هزینه‌کرد درست آن ممکن خواهد بود.

وی از بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان نام برد و گفت: تکمیل این پروژه با توجه به نبود آزادراه و بزرگراه در استان امری ضروری و بسترساز توسعه استان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اتمام این پروژه در مجموع نیازمند 150 میلیارد تومان است.

علوی اعتبار در نظر گرفته برای این پروژه در سال‌جاری را 42 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم این اعتبار را به سقف 100 میلیارد تومان برسانیم بخش عظیمی از کار انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ‌تمام تلاشم این است که از طریق کمیسیون عمران و یا معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری بتوانیم اعتبارات مورد نیاز برای اتمام این پروژه را جذب کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و مسئولانی از وزارت‌خانه‌های نیرو، کشور و راه و شهرسازی به استان بستری برای رفع مشکلات سد راه اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی در استان باشد.

انتهای پیام/79002/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول