اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید مسئولان و معارضان محلی مطرح شد

نابودی بزرگترین ایل عشایری بویراحمد با ساخت سد تنگ‌سرخ

نماینده معارضان محلی سد تنگ‌سرخ یاسوج از نابودی بزرگترین ایل عشایری بویراحمد با ساخت سد تنگ‌سرخ خبر داد.

نابودی بزرگترین ایل عشایری بویراحمد با ساخت سد تنگ‌سرخ

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شب گذشته در نشست مسئولان ارشد استان و معارضین محلی سد تنگ‌سرخ که در محل دفتر کارگاه سد در منطقه تنگ‌سرخ برگزار شد هر یک از طرفین نظرات خود را در خصوص ساخت سد و محاسن و معایب آن ابراز کردند.

در این میان گلباد منصوری نماینده معارضین محلی ساخت سد تنگ‌سرخ اظهار کرد: متاسفیم از این‌که مسئولان ساخت این سد و مشاوران آن خسارت وارده به مردم و منطقه را 9 میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

وی با بیان این‌که صدها هکتار باغ کشاورزی در این میان از بین می‌رود خسارت وارده به تنها دو قطعه باغ را 9 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: وقتی در سال گذشته در این منطقه برای سیب‌چینی 400 میلیون تومان پول کارگر هزینه شده است ذکر رقم 9 میلیارد تومان نوعی شوخی محسوب می‌شود.

نماینده معارضین محلی ساخت سد تنگ‌سرخ تصریح کرد: با یک حساب سرانگشتی سالیانه 54 میلیارد تومان در این منطقه سیب برداشت می‌شود که اگر آن را در سنوات ضرب کنیم خواهیم دید که تنها چه میزان به باغداران ضرر وارد می‌شود.

منصوری این منطقه را مربوط به ایل آقایی بزرگترین ایل عشایری بویراحمد دانست و گفت: با ساخت این سد عملاً بزرگترین ایل عشایری شهرستان بویراحمد نابود می‌شود که آقایان این ضرر بزرگ به دامداران عشایری را در حساب 9 میلیارد تومان خود به حساب نیاورده‌اند.

نماینده معارضین محلی ساخت سد تنگ‌سرخ افزود: ما می‌دانیم که این سد در اصل برای چه استانی و چه شهری ساخته شده است اما در این میان ضرر آن برای مردم منطقه و در کل شهرستان بویراحمد خواهد بود.

منصوری ساخت سد را اقدامی ارزنده دانست و خاطرنشان کرد: اگر سد در نقطه‌ای دیگر احداث شود که زمین‌های مردم و مراتع زیر آب نرود ما نیز از آن استقبال می‌کنیم.

وی با ابراز تاسف از این که مشاور، تنها تامین آب شرب 20 سال آینده شهر یاسوج را در نظر گرفته است، افزود: با اقدامی مناسب‌تر ممکن می‌شد که با احداث سد در نقطه‌ای دیگر از این منطقه آب 100 سال شهر یاسوج تامین شود.

انتهای پیام/2571/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول