اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

حق و حقوق مردم در ساخت سد تنگ‌سرخ پرداخت می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت ضرر و زیان وارده و حق و حقوق مردم همزمان با ساخت سد تنگ‌سرخ خبر داد.

حق و حقوق مردم در ساخت سد تنگ‌سرخ پرداخت می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مسئولان ارشد استانی کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز به همراه نماینده معارضین سد تنگ‌سرخ واقع در منطقه تنگ‌سرخ شهر یاسوج از محل احداث این سد بازدید کرده و از نزدیک با مشکلات و معضلات پیش روی ساخت این سد آشنا شدند.

به گزارش فارس، پس از اینکه نماینده معارضین و استاندار به همراه نماینده مردم بویراحمد و دنا دیداری با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در این استان داشتند تصمیم بر این شد که مسئولان از نزدیک موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.

در این بازدید علی لطفی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان تاریخچه‌ای از احداث این سد، مطالعات آن را مربوط به سال‌های 85 و 86 دانست و اظهار داشت: با مطالعه فاز دوم آن در سفر استانی هیئت دولت در سال 90، کلنگ‌زنی آن نیز توسط وزیر نیرو انجام شد.

وی با اشاره به مختصات و مشخصات سد در این بازدید، ادامه داد: ارتفاع این سد 40 متر با حجم 330 میلیون متر مکعب حجم است که بنا به دستور وزیر مطالعات بیشتری برای افزایش حجم آن صورت گرفت.

این مسئول در ادامه اظهارات خود در جمع استاندار و جمع حاضر به اظهارنظر سه مرجع قانونی و تخصصی در ارتباط با ساخت این سد گفت و افزود: در مرحله اول پیش‌بینی این بود که حدود 300 تا 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر آب خواهد رفت که برآورد کنونی بیش از 700 هکتار است که اکنون 90 درصد این اراضی مردم و درختان باغات آن‌ها مستندسازی شده است.

لطفی در پایان ابراز داشت: خود را از مردم می‌دانیم و سعی بر این است که حق و حقوق آن‌ها به صورت کامل پرداخت شود.

انتهای پیام/2571/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول