اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بنیاد مسکن

495 مسکن مقاوم‌سازی شده در سرعین افتتاح شد

همزمان با هفته بنیاد مسکن و دهه حساب 100 امام بیش از 495 واحد مقاوم‌سازی روستایی در شهرستان سرعین به بهره‌برداری رسید.

495 مسکن مقاوم‌سازی شده در سرعین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم افتتاح این واحدهای مسکونی که عصر امروز برگزار شد، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل اظهار داشت: این تعداد واحد مقاوم‌سازی شده در بخش ایردی‌موسی سرعین با سرمایه‌گذاری 62 میلیارد ریال در سه سال اخیر مقاوم‌سازی و بهسازی شده و به بهره‌برداری رسید.

احمد حاج‌علیزاده تصریح کرد: برای نوسازی و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی امسال نیز قرار است 12.5 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود تا متقاضیان بتوانند در ادامه مقاوم‌سازی مسکن خود در روستاها اقدام کنند.

وی وجود 99 هزار و 750 واحد مسکونی روستایی را در روستاهای استان اردبیل یادآور شد و خاطر نشان کرد: 80 درصد این مساکن کم دوام و بی‌دوام بودند که از سال 85 با اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن بخش عظیمی از آنها که حدود 50 درصد است، بهسازی و مقاوم‌سازی شده و در حال حاضر سکونت در این واحدها انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: صد درصد متقاضیان بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد 95 درصد موفق به انعقاد قرارداد شده و صاحبان 47 هزار واحد نیز پایان کار دریافت کردند.

حاج‌علیزاده میانگین جمعیت روستایی استان اردبیل را به نسبت کشور شش درصد بالاتر اعلام کرد و ادامه داد: ما قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام واحدهای مسکونی روستایی را بهسازی و مقاوم‌سازی کنیم که البته این کار بعید به نظر می‌رسد و انتظار این است تا با همت مجلس و دولت در برنامه ششم توسعه ادامه این حرکت را شاهد باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در ادامه یادآور شد: ما آمادگی داریم صاحبان واحدهای مسکونی روستایی را در هر نقطه از این استان به بانک‌های عامل معرفی کرده و بتوانیم متقاضیان مساکن روستایی را از تسهیلات مورد نظر بهره‌مند کنیم.

انتهای پیام/62003/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول