اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس:

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا ضامن اقتدار نظام است

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس زنده نگه‌داشتن یاد شهدا را ضامن اقتدار نظام دانست و گفت: شهدای گمنام همیشه زنده هستند و همچنان در رکاب مقام معظم رهبری، ایشان را در پاسداری از انقلاب اسلامی یاری می‌دهند.

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا ضامن اقتدار نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، محمد طالبی ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای بسیج و گرامیداشت سالروز تدفین شهدای گمنام در کامیاران، اظهار داشت: حضور در اینگونه مراسمات توفیقی بزرگی است که نصیب ما می‌شود.

وی زنده نگه‌داشتن یاد شهدا را ضامن اقتدار نظام دانست و افزود: ما باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا تمام تلاش خود را انجام دهیم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، شهدای گمنام را یاور رهبر دانست و اضافه کرد: شهدای گمنام زنده هستند و همچنان در رکاب مقام معظم رهبری، ایشان را در  پاسداری از انقلاب اسلامی یاری می‌دهند و هدایتگر ما در تمامی مراحل زندگیمان هستند.

طالبی گفت: وظیفه ما آن است که همان‌گونه که شهدا رهبر را تنها نگذاشتند ما نیز امروز در کنار آنها به ایستیم و در راه تحقق آرمان‌های آنها و رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

وی ضمن اشاره به خاطراتی از شهدای والا مقام در جبهه‌های جنگ، عنوان کرد: برای شهدا نماز سر وقت بسیار مهم بود و چه بسا شهدای زیادی از ما در هین نماز جان خود را از دست دادند.

طالبی گفت: شهدا همیشه و همه جا دیگران را به برپایی نماز سروقت دعوت می‌کردند و در اعمال عبادی و ذکر هیچ وقت کوتاهی نمی‌کردند.

وی کسب رضایت والدین را تکلیف تمامی فرزندان دانست و اظهار داشت: شهدایی که به میل خود به جبهه آمده بودند و والدین آنها رضایت نداشتند به دست و پای والدین خود می‌افتادند و به محض کسب رضایت از پدر و مادر خود به درجه رفیع شهدات نایل می‌آمدند.

طالبی تصریح کرد: خداوند شهدا را گلچین می‌کرد و مقام والای شهادت را نصیب کسانی می‌کرد که از همه لحاظ کامل بودند و رضایت والدینشان دعای پشت سرشان بود.

وی گفت: بهترین الگوهای واقعی، سیره و طریقه رفتاری شهدا است که نسل حاضر و آینده می‌توانند با نصب‌العین قرار دادن آن راه و رسم بهتر زیستن را بیاموزند.

طالبی جایگاه مادران شهدا را همتراز با جایگاه شهدا دانست افزود: مادران شهدا آنها جراحات و زخم‌های فرزندانشان را در طول جنگ بسته بودند که از روی یک مشت استخوان فرزندان خود را می‌شناختند.

این رزمنده بزرگ‌ترین آرزوی تمامی رزمندگان را شهادت در راه اسلام و انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا تمام هستی  خود را برای امنیت و آرامش امروز ما صرف انقلاب اسلامی کشور نمودند.

وی در پایان شهدای گمنام را وسیله و واسطه‌ای دانست و افزود: یقین و باور داشتن به حضور شهدای گمنام سبب می‌شود آنها واسطه‌ای برای برآورده شدن حاجات و آرزوهای ما شوند.

انتهای پیام/79018/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول