اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش:

ارتش در اوج اقتدار و آمادگی رزمی است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی و ارشد نظامی ارتش در جنوب‌شرق کشور گفت: امروز ارتش در اوج اقتدار و آمادگی رزمی است.

ارتش در اوج اقتدار و آمادگی رزمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر نادر علیدوست پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ارتش اظهار داشت: همه ساله این هفته یکی از هفته‌های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه تنها بازوی انقلاب نوپا ارتش بود و هیچ نیروی دیگری آن زمان وجود نداشت، بیان کرد: ارتش بازوی مقتدر رهبری، حامی مردم و پشتیبان ولایت فقیه در راه اهداف بلند انقلاب بود.

علیدوست بیان داشت: ارتش طاغوت جوانان جمهوری اسلامی نظیر صیاد شیرازی، بابایی، ستاری و... بودند که پس از انقلاب افتخارات زیادی آفریدند و منافقان می‌خواستند این ارتش را از این مردم و نظام بگیرند.

وی عنوان کرد: اگر اسلام را محور قرار دهیم، مثلثی که اطراف آن است سه پایه پیروزی انقلاب است و آن رهبری، مردم و ارتش است، همان ارتشی که قبل از انقلاب در خدمت طاغوت و استعمار بود، اما بدنه آن را جوانان پرشور انقلابی تشکیل دادند که در دفاع مقدس اکثراً به شهادت رسیدند و ارتباط نزدیکی با نیروهای انقلابی داشتند.

علیدوست گفت: منافقان در داخل و خارج از کشور در کنار نیروهای دشمن بودند، اما دشمن همیشه زبون است و این وعده الهی است که خون بر شمشیر پیروز می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتش همان بیعتی را که با امام داشت با رهبری معظم انقلاب تجدید می‌کند، تصریح کرد: اگر ارتش در آن زمان نبود، شاید انقلاب اسلامی یا به پیروزی نمی‌رسید یا به آن زودی به پیروزی نمی‌رسید، اما همکاری و همدلی ارتش با مردم و رهبری، پیروزی را جلو انداخت و بسیار زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد به پیروزی رسید.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مرصاد عنوان کرد: اگر لشکر 81 کرمانشاه، تیزپروازان هوانیروز، صیادشیرازی و... آن مردانگی‌ها و غیورمردی‌ها نبود، معلوم نبود چه می‌شد، اما در آن عملیات، کمر منافقان شکست.

علیدوست با بیان اینکه امروز ارتش در اوج اقتدار و آمادگی رزمی است و علت اساسی عدم تهاجم دشمنان هم آمادگی نیروهای مسلح و در صحنه بودن مردم و رهبری است، بیان داشت: دشمنان، تحریم اقتصادی و جنگ روانی و فرهنگی را در پیش گرفتند و ما مطمئن هستیم با مقاومت مردم و مدیریت جهادی از این پیچ تاریخی عبور می‌کنیم.

وی افزود: در سال جاری هم در بعد اقتصادی و فرهنگی ارتش در کنار مردم و دیگر نیروهای مسلح برنامه‌های خوبی دارد تا این تدبیر حکیمانه رهبری را به منصه ظهور برساند.

علیدوست بیان کرد: از همان دوران دفاع مقدس نخستین ارگانی که به فکر خودکفایی افتاد ارتش بود و ارتش که از نظر تولید سلاح و تاکتیک و تکنیک بر اساس امور دفاعی اسلامی است، امروز در منطقه اول است و این از لحاظ تولید و سلاح‌های پیشرفته جدید در سطح منطقه اثبات شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز در برابر هر تهاجمی آن قدر توان و تاکتیک و تکنیک داریم که مقابله کنیم، اظهار داشت: حتی در برابر ارتش‌هایی هم که با استفاده از جنگ ناهم‌تراز آموزش دیدند، نیروهای ما برتری دارند.

علیدوست گفت: برتری ما نسبت به ارتش‌های تجهیزات محور، داشتن روحیه معنوی و شهادت‌طلبی است و این فرق اساسی را داریم ما نیروی انسانی محور هستیم که با این روحیه در سطح جهان هم در مقابل هرگونه تجاوزی می‌توانیم مقابله کنیم.

وی با اشاره به نشان دادن توان ارتش در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: پس از آن هم طرح ثامن‌الائمه را بر اساس تهدیدات جهانی و منطقه‌ای طرح‌ریزی و ساماندهی کردیم که در نیروی زمینی و هوایی و دریایی به‌ روز شده است و امروز یگان‌های ما مقتدرتر از دوران دفاع مقدس هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش به جایگاه پیش‌بینی شده برای ارتش در افق 1404 اشاره کرد و گفت: ما از برنامه 25 ساله خیلی جلوتر هستیم، زیرا دو دهه قبل از آغاز این برنامه، ارتش با درایت رهبری، زودتر آغاز به کار کرد و در پایان این برنامه خیلی بهتر و جلوتر از آن خواهیم بود.

علیدوست بیان کرد: برگزاری مراسم جشن برای خانواده‌های ارتش، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و بازنشستگان و ...، محفل انس با قرآن در همه نیروها، برگزاری رژه اقتدار نیروهای مسلح در کرمان و سیرجان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت روز ارتش است.

انتهای پیام/2446/ط40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول