اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت امور عشایر ایلام خبر داد

آغاز کوچ بهاره عشایر ایلام در فروردین ماه

سرپرست مدیریت امور عشایر استان ایلام گفت: کوچ بهاره عشایر ایلام در اواسط فروردین ماه آغاز می‌شود.

آغاز کوچ بهاره عشایر ایلام در فروردین ماه

علی سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: کوچ بهاره عشایر ایلام از 15 فروردین آغاز و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه داشته و در این مدت عشایر ایلام از مناطق گرمسیری به سمت مناطق قشلاقی کوچ می‌کنند.

سرپرست مدیریت امور عشایر استان ایلام گفت: استان ایلام یکی از مناطق کشور بوده که بخشی از جمعیت آن متعلق به عشایر بوده که زندگی خود را به صورت ییلاق و قشلاق سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه همزمان با گرم شدن هوا 10 هزار خانوار عشایری این استان به همراه یک میلیون و 400 هزار راس دام کوچ بهاره خود را آغاز می‌کنند، گفت: این کوچ عشایر استان به صورت درون استانی صورت می‌گیرد و حدود 40 روز به طول می‌انجامد.

این مسئول اضافه کرد: سرپرستی مدیریت امور عشایر استان ایلام برای تسهیل در تردد و کوچ عشایر برنامه‌ریزی‌‌های لازم را انجام داده و هماهنگی‌های لازم با فرمانداران و ادارات و ارگان‌های ذیربط در مورد کوچ بهاره عشایر انجام داده است.

سلیمی تصریح کرد: این هماهنگی‌ها به منظور ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و مسائل امنیتی عشایر استان در مسیرهای کوچ و مناطق ییلاقی صورت گرفته است.

سرپرست مدیریت امور عشایر استان ایلام گفت: در زمان کوچ مدیریت امور عشایر استان و همچنین ادارات امور عشایر مستقر در شهرستان‌ها به طور شبانه‌روزی آماده خدمت رسانی به عشایر کوچنده هستند.

وی ادامه داد: در صورت بروز حادثه عشایران می‌توانند با ستاد امور عشایر استان ایلام، هلال احمر و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط که در ستاد حوادث عضو هستند، تماس بگیرند.

انتهای پیام/2246/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول