اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می‎‌شود

جانشین فرماندهی لشکر 16 زرهی قزوین گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران رژه نیروهای مسلح ساعت 8 صبح روز 29 فروردین ماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود.

رژه نیروهای مسلح در قزوین برگزار می‎‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر محمد رضایی ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی نیروهای زمینی ارتش در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: ملت ایران از ایجاد آرامش، امنیت، توان رزمی و بازدارندگی ارتش برای صیانت از کشور آگاهی دارند.

وی افزود: بنابراین در بسیاری از موارد نیازی به تبلیغات در خصوص فعالیت‌های ارتش نیست اما به مناسبت گرامیداشت سالروز تأسیس ارتش جمهوری اسلامی ایران هر ساله برنامه‌های متنوعی در هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

جانشین فرماندهی لشکر 16 زرهی قزوین اضافه کرد: برنامه‌های این هفته همزمان با سراسر کشور با برگزاری پانزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی در استان قزوین آغاز شد.

رضایی عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی فقط متعلق به همرزمانش نبود بلکه عملکرد این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس و در طول زندگی سراسر مجاهدت و بندگی موحد گونه‌اش متعلق به تمام ملت ایران بود.

وی تصریح کرد: تشییع جنازه باشکوه این شهید بزرگوار و بوسه‌ای که رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهید بزرگوار زدند، مصداق کامل از ارادت مردم و رهبری به این شهید بود.

جانشین فرماندهی لشکر 16 زرهی قزوین گفت: شهید صیاد شیرازی در پرمخاطره‌ترین دوران وظیفه فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت و پس از آن نیز مسئولیت‌های خطیری را عهده‌دار شد.

رضایی با اشاره به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته بیان کرد: در راستای تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و با هدف تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب، نمایش اقتدار و قدرت ملی در قالب رژه یگان‌های نمونه برنامه‌ریزی شده که در این هفته اجرا می‌شود.

وی افزود: این رژه علاوه‌ بر نمایش اقتدار و قدرت ملی، تقویت توان رزمی، آمادگی و انضباط نیروهای مسلح به ویژه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران را در بر دارد.

جانشین فرماندهی لشکر 16 زرهی قزوین اضافه کرد: این رژه که برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن جلسات و برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته است، رأس ساعت 8 صبح روز جمعه 29 فروردین ماه سال جاری مقابل درب اصلی لشگر 16 زرهی قزوین انجام می‌شود.

رضایی ادامه داد: حضور در گلزار شهدا و گلباران و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، عیادت از جانبازان و بیماران و مراسم صبحگاهی عمومی برای تجلیل از سربازان نمونه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی عنوان کرد: با توجه به پیشرفت‌های متعدد در همه زمینه‌ها بخش عظیمی از دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران نتیجه عملکرد و فعالیت‌های خوب سربازان است.

جانشین فرماندهی لشکر 16 زرهی قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده اعزام تجهیزات نظامی لشگر 16 زرهی استان قزوین برای شرکت در رژه پایتخت کشور است که به این منظور تعدادی از تجهیزات نظامی استان و خودروهای مربوط به حافظ صلح در این رژه حضور پیدا می‌کنند.

رضایی بیان کرد: این رژه برای تجلی اقتدار نظامی کشور ایران و بازدارندگی در برابر تهدیدات احتمالی دشمن انجام می‌شود.

وی با اشاره به یگان‌های حاضر در رژه 29 فروردین سال جاری خاطرنشان کرد: این رژه از یگان‌های ویژه پیاده، وحدت (متشکل از نیروهای ارتش، سپاه و بسیج)، جانبازان، یگان‌های پیاده تخصصی در وضعیت‌های مختلف عملیاتی و یگان رژه‌رونده بسیج است.

جانشین فرماندهی لشکر 16 زرهی قزوین اظهار کرد: رژه خودروها نیز شامل خودروهای شنیدار، چرخدار و موتوری است که بخشی از توان تجهیزاتی ارتش را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/77010/ل40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول