اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفار کردستان عنوان کرد

هزینه 102 میلیارد ریالی برای اجرای طرح مجتع آبرسانی آباتو

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کردستان گفت: 102 میلیارد ریال اعتبار از آغاز اجرای طرح مجتع آبرسانی آباتو تاکنون هزینه شده است.

هزینه 102 میلیارد ریالی برای اجرای طرح مجتع آبرسانی آباتو

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رحمان رحیمی ظهر امروز در روند بازدید اعضای کمسیون عمران از تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره و مجتمع آبرسانی آباتو گفت: از پایاب سد سیازاخ خط انتقال آب به طول 1,5 کیلومتر به صورت موقت برای مجتمع آباتو انجام شده است.

وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب دیواندره هنوز راه‌اندازی نشده است، ادامه داد: 20 درصد از مراحل این طرح اجرا شده اما به دلیل کمبود اعتبار متوقف مانده است.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کردستان با تاکید بر اینکه این تصفیه‌خانه باید 240 لیتر آب در ثانیه تصفیه کند، عنوان کرد: مجتمع آب‌رسانی آباتو در 2 فاز در دست اجراست.

به گفته رحیمی، در فاز نخست این طرح تاکنون به 40 روستا آبرسانی شده و در فاز دوم نیز به 21 روستای دیگر آبرسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آب 12 روستای شهرستان سقز نیز از این مجتمع تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: طول مسیر انتقال آب از آباتو به سایر مسیرها 70 کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کردستان از ذخیره 800 متر مکعبی آب برای این 61 روستا در مجتمع آبرسانی آباتو خبر داد و افزود: ‌تاکنون 102 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است.

رحیمی از تامین سه میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه از محل اعتبارات سفر رهبری به استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این طرح پنج میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

وی در پایان به مشکلات آب آشامیدنی دیواندره اشاره کرد و خواستار یاری مجلس و دولت بر رفع این مشکل شد.

انتهای پیام/79012/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول