اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی اردبیل:

720 روستا اردبیل از خدمات آبفای روستایی بهره‌مند هستند

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: از یک‌هزار و 700 روستای موجود در استان اردبیل تنها 720 روستا از خدمات آبفای روستایی بهره‌مند هستند.

720 روستا اردبیل از خدمات آبفای روستایی بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد نوخواه پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری طرح هجرت بسیج سازندگی در استانداری اردبیل اظهار داشت: ما در برخی از مناطق روستایی در طول روز تنها دو تا سه ساعت آب آشامیدنی سالم موجود داریم و در بقیه ساعت‌ها قادر به تامین منابع آب روستاییان نیستیم که در این زمینه باید مجتمع‌های آبرسانی به سرعت تکمیل و راه‌اندازی شوند.

وی کمبود منابع اعتباری را مشکل اصلی در تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستایی بیان کرد و افزود: ما دلمان می‌خواهد با بسیج سازندگی همکاری داشته باشیم اما با کمبود منابع اعتباری روبه‌رو هستیم به طوری که برای پروژه مجتمع آبرسانی خروسلو هنوز منابع اعتباری تعریف نشده است که بخواهیم در روستایی همچون جلیل‌لو بتوانیم شبکه داخل روستا را اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی پیشنهاد کرد؛ بسیج سازندگی در آبرسانی به شکل تک روستایی ورود پیدا کند و نسبت به آبرسانی به روستاهای سروآغاج و چنار در گرمی و روستاهای محدوده کشت و صنعت اقدام کند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل تصریح کرد: ما از بسیج سازندگی می‌توانیم در بهسازی و ترمیم چشمه‌ها در مناطق مختلف به ویژه اردبیل و خلخال استفاده کنیم تا آنها بتوانند این منابع ارزشمند را احیا کنند.

بهبود مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت در دستور کار جدی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این جلسه ورود بسیج سازندگی را به عرصه بهداشت و درمان مفید و سازنده بیان کرد و افزود: از 517 خانه بهداشت استان کمتر از 10 مورد آنها استیجاری است که ما سعی می‌کنیم با همکاری بسیج سازندگی نسبت به ساخت خانه‌های بهداشت بهبود و مرمت این مراکز اقدامات لازم را انجام دهیم.

فرهاد پورفرضی تصریح کرد: قرار است در مناطق روستایی با تجهیز مراکز بهداشتی و حضور پزشکان و دانشجویان رشته‌های پزشکی محرومیت‌زدایی انجام شده و خدمات مناسب در این حوزه انجام شود.

بهروز زلالی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نیز با بیان اینکه از 71 دهستان محروم، 45 دهستان با ضریب محرومیت بالا چشم‌ انتظار رفع محرومیت هستند، گفت: از سال 88 تاکنون برنامه‌ریزی‌های خوبی برای رفع محرومیت‌ها از این مناطق به عمل آمده و همچنان عمران و آبادانی و سازندگی در این مناطق ادامه دارد.

انتهای پیام/62007/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول