اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا کرمانشاه:

مراقب صفحات جعلی ثبت‌نام یارانه باشید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان کرمانشاه به متقاضیان ثبت‌نام دریافت یارانه در خصوص صفحات جعلی با آدرس مشابه سامانه دریافت یارانه هشدار داد.

مراقب صفحات جعلی ثبت‌نام یارانه باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، همزمان با بالا گرفتن تب ثبت‌نام یارانه نقدی در استان کرمانشاه همچون سراسر کشور، برخی از افراد در خصوص به سرقت رفتن اطلاعات شخص‌شان توسط هکرها نگران هستند.

علاوه بر این امر برخی از افراد سودجو نیز در سطح شهر دیده می‌شوند که اقدام به فروش فرم‌های ثبت‌نام دریافت یارانه کرده و از عدم اطلاع شهروندان سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان کرمانشاه در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه به شهروندان در مورد پدیده phishing یا ایجاد سایت‌های جعلی با آدرس مشابه سایت دریافت یارانه هشدار داد.

اسدالله زحمتکش به شهروندان توصیه کرد که از کپی کردن و رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف ارائه شده خودداری کرده و آدرس سایت مورد نظر را حتی‌الامکان خودشان در آدرس بار تایپ کنند.

وی با بیان اینکه افراد از رفتن به سایت‌هایی که با عناوین مختلف اقدام به ثبت‌نام می‌کنند خودداری کنند، افزود: افراد توجه کنند که دامین سایت حتما ir. باشد و به سایت‌هایی با دامنه com. و یا net. مراجعه نکنند.

به گفته زحمتکش، افراد در مورد اسامی مشابه دقت کنند که www.refahi.ir باشد و با کمی تغییر و تشابه وارد سایت دیگری نشوند و در صورت رفرشِ صفحه حتما شماره امنیتی پنج رقمی تغییر کند.

این مسئول به افراد توصیه کرد که برای ثبت‌نام به مکان‌های مجاز همچون پست بانک‌ها و یا کافی‌نت‌هایی که دارای مجوز و در نظارت پلیس فتا باشند مراجعه کرده و به مغازه‌ها و لوازم‌التحریری‌هایی که بدون مجوز اقدام به انجام کارهای اینترنتی می‌کنند، اعتماد نکنند.

زحمتکش از شهروندان درخواست کرد که موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تلفن‌های 2182429 اداره اجتماعی و الکترونیک پلیس فتا، گزارش کرده تا فوراً مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان کرمانشاه بیان داشت: نیاز به خرید هیچ‌گونه برگه و یا فرم از دکه‌ها و مغازه‌ها و یا پرداخت هیچ‌گونه وجه از طریق اینترنت نمی‌باشد، البته کافی‌نت‌ها مبلغ کمی بابت ثبت‌نام دریافت می‌کنند.

وی افزود: برخی افراد سودجو با چاپ و فروش فرم‌هایی اقدام به دریافت وجه از شهروندان می‌کنند که به هیچ عنوان صحیح نیست و نیازی هم به خرید آن‌ها وجود ندارد.

زحمتکش با تاکید بر اینکه برای ثبت‌نام احتیاجی به ارائه رمز دوم کارت بانکی افراد نیست، گفت: شماره ملی، شماره حساب یارانه، تعداد اعضای خانوار و کد امنیتی در صفحه اول تنها اطلاعاتی است که باید وارد شود و در صفحات بعدی نیز به هیچ عنوان نیازی به وارد کردن رمز دوم و دیگر حساب‌های بانکی نیست.

این مسئول اذعان داشت: همشهریان توجه داشته باشند که پرسنل پلیس فتا در سراسر کشور بر موضوع احاطه دارند و در هر ساعتی از شبانه‌روز در حال رصد و برخورد با متخلفان و مجرمان در فضای مجازی می‌باشند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول