اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد تدوین نقش مازندران و گلستان در دفاع مقدس:

مادران شهدا به حضرت ام‌البنین اقتدا کردند

رئیس ستاد تدوین نقش مازندران و گلستان در دفاع مقدس گفت: مادران شهدا به حضرت ام‌البنین اقتدا کرده و فرزندان خود را فدای راه امام حسین(ع)کردند.

مادران شهدا به حضرت ام‌البنین اقتدا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سرتیپ پاسدار کمیل کهنسال صبح امروز در مراسم تکریم از مادران شهدای کوی اتحاد ساری اظهار داشت: چه مناسبت با معنایی، تکریم از مادران شهدا در شب وفات مادر ادب و وفا، حضرت ام‌البنین(ع) انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مادران شهدا چراغ راه، مشعل، پرچم، شاخص و قطب نمای ما در مسیر زندگی هستند تا راه را پشت سر امام و رهبر گم نکنیم، تصریح کرد: مادران و پدران شهدا ارزش تربت قبر امام حسین (ع) را دارند و تا زنده‌اند، باید قدر آنها را بدانیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آرامش، عزت، شرف و ناموس ما در گرو خون شهدا، صبر و ایستادگی مادران شهدا است، خاطرنشان کرد: شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس از دامان پاک و مطهر مادرانی پرورش حسینی یافتند و عاشورایی تربیت شدند که معرفت و شناخت عاشورایی و عشق حسینی را در جان فرزندان نهادینه کردند.

سردار کهنسال با تاکید بر اینکه مادران شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کردند، افزود: وقتی خبر اتفاقات کربلا به حضرت ام البنین رسید، بعد از اینکه خبر شهادت حضرت ابوالفضل (ع) و سه فرزند دیگرش را به او دادند، ایشان سئوال کرد؛ از حسین فاطمه (س) بگوئید و وقتی خبر شهادت امام حسین را شنید آن وقت بود که خاک زمین را بر سر و صورت خود زدند، قطعا مادران شهدا هم وقتی خبر شهادت فرزندانشان را شنیدند گفتند؛ فدای راه  حسین (ع).

وی با بیان اینکه مقام مادران شهدا در طول مقام عظما زینب کبری قرار دارد، ادامه داد: مادران شهدا زینب وار فرزندانشان را به جبهه‌های نبرد بدرقه کردند و وقتی بدن بدون سر آنها را دریافت کردند، با دست خود آنها را درون قبر گذاشته و گفتند خدایا این قربانی را از ما قبول کن.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: در مراسمی از مادر سه شهید سئوال کردم" وقتی آخرین فرزند شما به شهادت رسید، شما چه حالی داشتید، با جملاتی زینب‌وار پاسخ داد: بعد از شهادت سومین فرزندم وقتی کاروان بسیجیان از شهرمان به جبهه اعزام می‌شدند جلوی کاروان اسپند دود می‌کردم و غبطه می‌خوردم ای کاش فرزند دیگری داشتم تا با کاروان همراه می‌شد."

کهنسال با بیان اینکه این فکر و اندیشه جهادی از حضرت زینب کبری نشأت می‌گیرد که وقتی در یک بعدازظهر بیش از 16 نفر از فرزندان، برادران و برادرزاده‌های خود را به دست اشقیاترین انسان‌های روی زمین در سرزمین کربلا از دست داد، در لابلای اسب دوانی آنها بر روی اجساد مطهر شهدا فریاد بر آورد: خدایا این قربانی‌های قلیل را از ما بپذیر و در مجلس ابن زیاد می‌گوید: ما رایت الا جمیلا.

سردار کهنسال تصریح کرد: امروز نسل این اشقیا در سوریه، بچه‌های سه ساله را به دار می‌آویزند، شکم پاره می‌کنند، جگر می‌خورند، با فریاد الله اکبر، علویان را دست جمعی سر می‌برند و تیرباران می‌کنند، فرزندان آنها را در جلوی چشم آنها قطعه قطعه می‌کنند و به ناموس آنها تجاوز می‌کنند. اینها نسل عمربن سعد، و شمر و ابن زیاد هستند.

رئیس ستاد تدوین نقش مازندران و گلستان در دفاع مقدس با بیان اینکه دل مادران شهدا گنجینه اسرار است، گفت: مادر معظمه و مجاهده‌ی شهید سیدعلی دوامی که تولد، زندگی و و شهادت فرزندش پر رمز و راز است، روایت می‌کند: سیدعلی بعد از شهادتش به او گفت «وقتی من آن لحظه بر زمین افتادم بر بالای سر من آمدند تا مرا به آسمان‌ها ببرند، از من سئوال کردند از خدا چه می‌خواهی؟ گفت من می‌خواهم دوباره زنده شوم و پای امام و رهبرم بجنگم و از اسلام و شرف و ناموسم دفاع کنم. یکباره احساس کردم مرا از اوج آسمان به زمین بازگرداندند.»

به گزارش فارس، مراسم عزاداری وفات حضرت ام‌البنین(س) و همچنین تکریم مادران شهدا با حضور سردار کهنسال، سردار شمشیربند ، مادر گرانقدر سردار راز، 21 شهید از جمله حاج سیدعلی دوامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مردم قدرشناس در تکیه حضرت ابوالفضل(ع) کوی اتحاد ساری با شکوه و معنویت خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول