اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

مادران شهدا در ساده‌زیستی الگوی جامعه باشند

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: مادران و همسران شهدا باید در ساده‌زیستی برای سایر اقشار جامعه الگو قرار گیرند.

مادران شهدا در ساده‌زیستی الگوی جامعه باشند

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: رفتار و سبک زندگی خانواده‌های شهدا توسط قشرهای زیادی در کانون توجه قرار گرفته است، بنابراین آنها باید از پرداختن صرف به مسائل مادی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه همسران و مادران شهدا الگوی مردم هستند، بیان داشت: با الهام از منویات رهبری و در پیش گرفتن سبک زندگی اسلامی باید در راستای حفظ جایگاه خود به عنوان الگو بکوشند، به ویژه اینکه سرفصل اقتصاد مقاومتی پیش روی ملت گشوده شده است.

وی گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام‌البنین، بزرگداشت مقام مادران و همسران شهدا یادمان شهدای گمنام یکشنبه برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تشبیه شدن به حضرت ام‌البنین مادر بزرگوار حضرت ابوالفضل قاسم برای مادران و زنان کشورمان مایه مباهات است، ادامه داد: زنان ایران اسلامی با الهام از حضرت ام‌البنین، حضرت زهرای اطهر و زینب (س) بهشتی شده‌‌اند.

باقری با اظهار به اینکه زنان کشورمان با وجود از دست دادن سرپرست خانواده خود در جنگ تحمیلی یا در عملیات‌های مختلف لب به اعتراض نگشوده‌اند، بیان داشت: آنها خالصانه و صادقانه با در نظر گرفتن نیت الهی هستی خود را فدای نظام، انقلاب و اسلام کرده‌اند.

امام جمعه شاهین‌دژ شهدای کشورمان را فدائیان امام حسین (ع) و مادران آنها را میراث‌داران حضرت زینب (س) دانست و گفت: در پیروزی و حفظ انقلاب این قشر از جامعه نقش زیادی دارند.

وی امنیت، آسایش و آرامش کنونی جامعه را مرهون ایثار مادران و زنان دهه 50 و 60 انقلاب دانست و بیان داشت: مادران عصر جاری در تربیت فرزند، داشتن روحیه ولایتمداری و خدمت به جامعه آنها را برای خود سرمشق قرار دهند.

انتهای پیام/61002/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول