اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

امنیت جامعه مرهون از خودگذشتگی مادران و همسران شهداست

استقلال، امنیت و آزادی نظام اسلامی مرهون از خودگذشتگی مادران و همسران شهداست و همه باید برای حفظ این استقلال و امنیت تلاش کنیم.

امنیت جامعه مرهون از خودگذشتگی مادران و همسران شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مادران و همسران شهدا نقش اساسی در دوران دفاع مقدس داشته‌اند و امروز هم این نقش را به خوبی در جامعه ایفا می‌کنند.

پس از دوران دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید برای آبیاری درخت تنومند نظام اسلامی، امروز نقش برجسته مادران و همسران شهدا در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برجسته است، چراکه این افراد ادامه‌دهنده راه شهدا محسوب می‌شوند.

در سال‌های اخیر و به پاس قدردانی از زحمات مادران و همسران شهدا، 24 فروردین ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

به نظر می‌رسد به منظور نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل و الگوپذیری از ایثارگری زنان و مادران شهدا برگزاری چنین آئینی ضروری است چراکه قدردانی از این قشر، قدردانی از شهداست.

مادران و همسران شهدا نقش تاثیرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و نباید زحمات این قشر دور از نگاه مسئولان بماند.

با وجود چنین مادرانی فرزندانی صالح تربیت شده و از جان خود برای حفظ خاک و ناموس گذشتند، استقلال، امنیت و آزادی نظام اسلامی مرهون از خودگذشتگی چنین اقشاری است که امسال هم مراسم تکریم از مادران و همسران شهید برگزار می‌شود، برخی مادران شهید در مقام همسری شهید نیز بوده و هر دو بار مسئولیت را با خود به دوش می‌کشند، این افراد با وجود اینکه همسر و فرزند خود را در دوران دفاع مقدس از دست داده‌اند، اما هنوز در نقش مادر و همسری تاثیرگذار ادامه‌دهنده راه پر رهرو شهدا هستند.

*نقش مادران و همسران شهدا به نسل جدید جامعه منتقل شود

ضروری است در برنامه‌های روز تکریم از مقام مادران و همسران شهدا به گونه‌ای عمل شود تا گوشه‌ای از نقش بسیار مهم این قشر به نسل‌های آینده منتقل شود.

این روز، مناسبت‌ترین روز برای تقدیر از مادران و همسران شهدا که با سالروز وفات بانوی فداکار اسلام حضرت ام‌البنین(س) همسر شهید و مادر چهار شهید گره خورده است.

حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای چنین خانواده‌هایی مهم است و باید از زحمات مادران گرانقدر شهدا که چشم و چراغ هدایت ملت هستند، قدردانی کرد.

گذشت و ایثار مادران و همسران شهدا از عزیزترین‌‌های خود موجب شد تا امنیت و آزادی برای کشور رقم بخورد.

نامگذاری روز 13 جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا موجب شده تا در این روز از جایگاه والای این قشر تقدیر شود، بسیاری از مادران و همسران شهدا علاوه بر اینکه مادر و یا همسر شهید هستند، خود در میدان دفاع از حق حضور داشتند و در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به مقابله با رژیم طاغوت برخاستند.

*تجلیل از مادران و همسران شهدا در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدا در  زنجان، اظهار داشت: این کار اقدامی بسیار کوچک در مقابل ایثار و از خودگذشتگی مادران و همسران شهداست.

امیر علی نیک‌بخش خاطرنشان کرد: در تهران نیز طی مراسمی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاور زنان در نهادهای لشکری و کشوری، مسئولان ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از تعدادی از مادران شهدا که خود همسر شهید نیز هستند، قدردانی و تجلیل می‌شود.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س)  و روز تکریم مادر و همسر شهیدان خاطرنشان کرد:‌ افتخارآفرینی دوران دفاع مقدس مدیون مادران و همسران شهداست.

این مسئول با بیان اینکه این مراسم امروز در زنجان برگزار می‌شود، بیان داشت: مسئولان استانی در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام/73003/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول