اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی استانداری کرمانشاه خبر داد

راه‌اندازی بازارچه تیله‌کوه در روزهای آینده

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه از راه‌اندازی بازارچه تیله‌کوه طی روزهای آینده خبر داد.

راه‌اندازی بازارچه تیله‌کوه در روزهای آینده

شهریار حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از راه‌اندازی بازارچه تیله‌کوه طی روزهای آینده خبر داد و اظهار داشت: فعالیت بازارچه مرزی تیله‌کوه، موجب روان شدن مبادلات مرزی خواهد شد.

حیدری در خصوص مشکلات مرز خسروی برای 24 ساعته شدن فعالیت‌های این مرز ابراز داشت: امکانات موجود در مرز خسروی جوابگوی وضعیت موجود نیست.

وی با بیان اینکه در مرزهای استان کرمانشاه یک ساعت قطع شدن اینترنت موجب خواب 500 تا 600 کامیون می‌شود، افزود: شناسایی کمبودها و مشکلات مرزهای استان نیازمند بررسی دستگاه‌های متولی است.

این مسئول در خصوص تعریض پل ورودی گمرک پرویزخان بیان داشت: از ظرفیت این پل به‌طور کامل استفاده نشده و با وجود چهار لاینه بودن پل تنها از دو لاین آن استفاده می‌شود.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: حذف کوله‌بری از روی این پل به روان‌سازی ترافیک آن کمک خواهد کرد.

این مسئول معتقد است که هر چقدر امکانات در مرز پرویزخان فراهم شود، بدون یک مدیریت منظم و یکپارچه قطعا مشکلات این بازارچه حل نمی‌شود.

حیدری به مدیریت دوگانه مرز پرویزخان به‌عنوان یکی از مشکلات اساسی این بازارچه اشاره کرد و گفت: فرماندار قصرشیرین به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار دولت می‌تواند این هماهنگی‌ها را با طرف عراقی ایجاد کند.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه با اشاره به کوتاهی مسیر کرمانشاه به مرز سوریه، گفت: کرمانشاه برای ارسال کالا برای بازسازی سوریه بهترین مسیر ممکن است.

به گفته حیدری، در راستای راه‌اندازی بازارچه تیله‌کوه مسئولان ایرانی در تعطیلات آغاز سال جدید به کشور عراق سفر کردند و به بررسی مشکلات راه‌اندازی این بازارچه و سایر گمرکات پرداختند.

*صف طویل تانکرهای سوخت در مرز عراق

وی تصریح کرد: در ابتدای ورود به خاک عراق از مرز پرویزخان بار ترافیکی شدید قریب به 35 کیلومتری تانکرهای حامل سوخت در خاک عراق نخستین مشکل اساسی بود که به چشم می‌خورد.

حیدری به تفاهمنامه‌ای که در اداره گرمیان عراق بین طرف‌های عراقی و ایرانی منعقد شده اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه در چهار بند به‌منظور تسریع امور در مرزهای استان کرمانشاه و عراق به امضای دو طرف رسید.

این مسئول دستور بازگشایی مرز تیله‌کوه، حل مشکلات بیمه‌های انحصاری مستقر در مرز و یکپارچگی مدیریت مرزی را از بندهای مهم این تفاهمنامه عنوان کرد.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه دریافت مبلغ 125 هزار تومان از هر خودرو بابت بنزین موجود در باک خودروهایی که قصد خروج از کشور را دارند توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را مغایر با قانون دانست.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان به این اقدام شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعتراض کرده‌اند.

به گفته حیدری، طرف عراقی از هر خودرویی که قصد ورود به ایران را داشته مبلغ 250 دلار به‌طور اجباری از خودرو برای بیمه دو ماهه دریافت می‌کند که در جذب مسافران برای ورود به کشور تاثیرات منفی دارد.

این مسئول استان کرمانشاه را بهترین مرز ژئوپلیتیک برای کشور عراق عنوان کرد و گفت: مطرح کردن بازار شوشمی و مرز تیله‌کوه ظرفیت‌های مناسبی را برای استان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه 80 درصد بازار عراق در تصاحب کشور ترکیه با یک مرز مشترک است، خاطرنشان کرد: ترکیه با راه‌اندازی چهار مرز دیگر با عراق عملاً بازار عراق را از دست کرمانشاه می‌گیرد.

این مسئول متذکر شد: این در حالی است که مردم و مسئولان کشور عراق به‌دلیل ملاحظات سیاسی و تعلقات مشترک با ایرانیان، تمایل دارند با ایران ارتباط تجاری داشته باشند.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول