اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان:

شهید لکزایی معرف فرهنگ سیستان و بلوچستان است

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان گفت: سردار شهید حبیب لکزایی با اقدامات فرهنگی که انجام داده، معرف فرهنگ سیستان و بلوچستان است.

شهید لکزایی معرف فرهنگ سیستان و بلوچستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمود دولت‌کردستانی عصر امروز در دیدار با خانوده شهید لکزایی در زاهدان اظهار داشت: سردار شهید لکزایی منشأ خدمات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف در مسأله امر به معروف و نهی از منکر و موضوع مهدویت در سیستان و بلوچستان بود.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان افزود: طی یک سال و نیم اخیر اقدامت بسیار خوبی برای معرفی این شهید بزرگوار در سطح منطقه و کشور انجام شده که نشان از ارادت تمام اقشار به سردار شهید لک‎زایی است.

این مسئول با تاکید بر استمرار برگزاری یادواره‌ها‌ی شهدا در منطقه، خاطرنشان کرد: خوشحالیم که در استان سیستان و بلوچستان شهدای ارزشمندی مانند شهید میرمردازهی، شهید میرحسینی و سردار شهید لکزایی وجود دارند که نام، تصویر و دست نوشته‌هایشان شناسنامه‌ای برای معرفی منطقه است.

وی اذعان داشت: برگزاری یادواره‌ها، همایش‌ها، انتشار کتاب‌ها، و تهیه نرم افزارها برای معرفی شهید لک‌زایی به همگان کار بسیار ارزشمندی است و تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

کردستانی با بیان اینکه رسانه ‌نقش بسزایی در معرفی شهدای منطقه دارند، افزود: صدا و سیمای نیز به نوبه خود قدم برداشتن در این مسیر را وظیفه خود می‌داند زیرا که امروز اگر شاهد امنیت، پیشرفت، توسعه و عمران در تمامی زمینه‌ها هستیم، به سبب جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا است.

وی با تاکید بر استمرار معرفی شهدای منطقه به همگان گفت: امیدواریم با تأسی از راه و روش، سیره و منش  شهدا بتوانیم راه آنها را به خوبی ادامه داده و لحظه‌ای از یاد آنها غافل نباشیم.

در ادامه این دیدار سلمان لک زایی فرزند سردار شهید لکزایی با اهدای لوح تقدیر رئیس هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهرستان نیمروز و نرم افزار «حبیب دلها»، از مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان به سبب همراهی و پوشش رسانه‎ای مراسم یادواره شهدا شهرستان نیمروز به ویژه یادواره سردار شهید لکزایی و شهدای روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی قدردانی کرد.

گفتنی است نسخه اول نرم‌افزار حبیب دل‌ها که به تازگی توسط مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور تولید شده است، حاوی متن کامل هشت اثر منتشره درباره سردار شهید از جمله چهار مجلد حبیب دلها، چهل قطعه فیلم و مستند، بیش از هزار تصویر از سردار شهید لکزایی، قرآن تمام متن و چهارده لغت‌نامه با امکان قابلیت جستجوی پیشرفته می باشد.

در این دیدار محمدرضا لکزایی معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، پرویز لکزایی از اساتید دانشگاه خانواده سردار شهید لکزایی را همراهی کردند.

انتهای پیام/75009/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول