اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

قطعنامه اروپا مداخله صریح در امور نظام است

امام جمعه موقت شهر آبیک، قطعنامه پارلمانی اروپا را بیانگر مداخله صریح و آشکار در امور نظام اسلامی بیان کرد و گفت: حامیان داخلی نظام سلطه، کوته‌بینی را کنار بگذارند و واقعیت‌ها را ببینند.

قطعنامه اروپا مداخله صریح در امور نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی ظهر امروز در  آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر با اشاره به صدور قطعنامه اتحادیه و پارلمان اروپا علیه نظام اسلامی اظهار داشت: نظام سلطه با این قطعنامه می‌خواهد برای انقلاب اسلامی تعیین تکلیف کند تا در توافق ژنو، دستش را بالا برده و تسلیم شود ولی روحانیان و دانشگاهیان با اعتراض به این امر پاسخ دندان‌شکنی به آنان دادند.

وی قطعنامه اروپا را قعطنامه‌ای سخیف و شرم‌آور ذکر کرد و افزود: حامیان داخلی نظام سلطه که فرش قرمز برای اروپا و آمریکا پهن کرده‌اند باید کوته‌بینی را کنار گذاشته و واقعیت‌ها را همان گونه که است، مشاهده کنند.

خطیب موقت جمعه شهر آبیک ادامه داد: اروپا و غرب می‌خواهند که با بیان پرونده حقوق بشر و رعایت نکردن آن از سوی نظام اسلامی، کشور ما را زیر سئوال ببرند.

رمضانی خاطرنشان کرد: آنان می‌خواهند که ایران اسلامی ممنوعیت همجنس‌بازی را لغو کند که بسیار شرم‌آور است چراکه خودشان غرق در منجلاب هستند و درصدد هستند نظام را به سمت خود سوق دهند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و دانشمندان هسته‌ای کشور بیان کرد: این فرمایشات رهبری، هشداری برای ملت، مسئولان و تیم مذاکره‌کننده است تا با جدیت و قدرت، موضوع هسته‌ای دنبال شود چراکه کشور نیازمند پیشرفت در علوم مختلف و فناوری هسته‌ای است.

امام جمعه موقت شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به 24 فروردین ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و سالروز تکریم مادران و همسران شهدا توضیح داد: این بانوی بزرگوار، بانویی بسیار پرهیزگار، مؤمن و متدین بود که توانست جوانان لایق و ولایت‌مدار، ولایت‌پذیر و فداکار در راه ولایت را به اسلام تحویل دهد.

رمضانی الگوی مادران و همسران شهدا را حضرت زینب (س) و حضرت ام‌البنین (س) عنوان کرد و اذعان داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، همه در برابر خون شهدا و ایثار خانواده‌های آنان مسئول هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده آنان نباشیم.

وی خانواده‌های معزز شهدا را سرمایه‌های بزرگ نظام اسلامی دانست و افزود: امنیت و سفره پربرکتی که در نظام اسلامی برای آحاد جامعه پهن شده، به برکت خون سرخ و پاک شهدا است.

تقوا در اقتصاد و روزی انسان مؤثر است

خطیب موقت جمعه شهر آبیک در ادامه خطبه‌ها، تقوای الهی را در اقتصاد و روزی انسان مؤثر ذکر کرد و ابراز داشت: انسان هرچه قدر باتقوا باشد از نظر اقتصادی راحت‌تر است و دیگر دغدغه روزی ندارد.

رمضانی با اشاره به احادیثی در خصوص انتظارات ائمه اطهار (ع) از شیعیان و پیروان خود گفت: اهل تقوا دارای نشانه‌هایی هستند که از آن جمله می‌توان به صداقت و راستگویی، وفای به عهد، رعایت تقوای الهی، نیکی به پدر و مادر، نماز اول وقت، تلاش و مجاهدت در راه خدا، امانتداری، صله رحم و حسن همجواری اشاره کرد.

وی ادامه داد: تقوا سبب می‌شود از سوی خدای متعال به انسان بصیرت، علم و فرقان (تشخیص حق از باطل) اعطا شود و همچنین به انسان روزی می‌دهد از جایی که خود انسان هم تصورش نمی‌کند.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول