اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان خبر داد:

دستگیری ۲۶۲ عامل انتحاری به اتهام اخلال در روند انتخابات ریاست جمهوری

سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان از دستگیری 262 فرد انتحاری در 40 روز گذشته در این کشور خبر داد.

دستگیری ۲۶۲ عامل انتحاری به اتهام اخلال در روند انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «لطف الله مشعل» سخنگوی ریاست عمومی امینت ملی افغانستان امروز (پنجشنبه) در یک نشست خبری اظهار داشت که 262 فرد انتحاری برای اخلال در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور از سوی نیروهای امنیتی افغان در مدت 40 روز گذشته دستگیر شدند.

به گفته مشعل، این افراد از آنسوی «خط دیورند» (مرز افغانستان و پاکستان) با هدف ایجاد ناامنی‎ در روز انتخابات به افغانستان فرستاده شده بودند.

به گفته وی، این گروه از افراد انتحاری به منظور مختل کردن انتخابات در نقاط مختلف افغانستان از سوی نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شدند.

سخنگوی امنیت ملی افغانستان تصریح کرد که نیروهای امنیتی این کشور 65 خودرو، 17 موتورسیکلیت، هفت 3 چرخه مملو از مواد منفجره، 3 هزار و 191 حلقه مین و 8 هزار و 200 کیلوگرم مواد منفجره را در این کشور کشف و خنثی کردند.

وی افزود: در این مدت 194 قبضه کلاشنیکوف، 14 قبضه تیربار، 9 قبضه سلاح کمری و 18 پایه بی‌سیم نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

مشعل خاطرنشان کرد که در انتخابات 16 فروردین نه تنها حمله‌ای در کابل انجام نشد بلکه هیچ رویداد امنیتى دیگری نیز در این کشور به وقوع نپیوست.

سخنگوی امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغانستان تدابیر شدید امنیتی را در تمام نقاط این کشور در دست گرفته بودند تا کمترین حرکت تروریست‌ها را نیز شناسایی و خنثی کنند.

وی افزو: گروه‌های تروریستی طالبان، شبکه «حقانی»، گروه «جندالله»، گروه جدید التاسیس سلفی‌ها و دیگر شبکه‌های تروریستی با استفاده از این افراد از آن طرف خط دیورند در تلاش بودند تا روند انتخابات را در این کشور مختل کنند.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در افغانستان روز شنبه 16 فروردین 93 در فضایی امن و با شور و علاقه زیاد مردم در این کشور برگزار شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول