اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی حجت‌الاسلام آقاتهرانی

مراسم بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر با سخنرانی حجت‌الاسلام آقاتهرانی در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهدای امر به معروف و نهی از منکر در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که چهارشنبه‌شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد اهل بیت(ع) برگزار شد، جمع زیادی از طلاب، اساتید حوزوی، دانشجویان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

ابتدا سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم طی سخنانی اظهار داشت: اگر در دوران‌های گذشته و اتفاقاتی که در مدینه نسبت به اشاعه و اقامه منکر صورت گرفت نهی صورت می‌گرفت، شاهد فاجعه کربلا هم نبودیم؛ به بیانی دیگر اگر افرادی بصیرت داشتند و جلوی برخی امور را می‌گرفتند، اقامه و اشاعه منکر تحقق نمی‌یافت.

وی افزود: اگر افراد جامعه با قلب، زبان و عمل خود به مقابله با منکرات برنخیزند، منادیان منکر به تدریج در اشاعه و سپس اقامه منکرات و گناهان جرأت بیشتر می‌یابند، همه مردم و مسئولان باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت کنند.

در ادامه یکی از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر خاطراتی در مورد شهدای این فریضه الهی را بازگو کرد و یکی از ذاکران اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سخنران ویژه این مراسم بود.

وی خاطرنشان کرد: امت‌ها به شرطی باقی می‌مانند که امر به معروف و نهی از منکر احیا شده و احکام زنده شوند؛ با مرگ امر به معروف و نهی از منکر، سایر احکام دینی نیز به زودی از بین می‌روند و شاید هیچ امتی مانند شیعه دوازده امامی، سختی‌های این مسئله را تحمل نکرده باشد که تاریخچه آن به قضیه امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) و سایر اهل بیت(ع) باز می‌گردد.

آقاتهرانی با بیان اینکه به اعتقاد من دوران اصلاحات و مشارکت اشکالی جدی از نظر فکری داشتند و آن اینکه مردم را به مکتب تساهل و تسامح فرا خواندند و گفتند سخت نگیرید، گفت: شعار تساهل و تسامح را دادند و سرانجام فتنه 88 رقم خورد، اگر امروز هم این رویه را در پیش بگیریم فتنه‌ای بزرگ‌تر را شاهد خواهیم بود بنابراین امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است.

انتهای پیام/78004/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول