اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت نباشند/ لزوم جدی گرفتن قضیه شهید خلیلی از سوی قوه قضائیه

یکی از مراجع تقلید گفت: مردم نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشند بلکه حمایت آنها از احیا امر به معروف و نهی از منکر لازم است.

مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت نباشند/ لزوم جدی گرفتن قضیه شهید خلیلی از سوی قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در جمع خانواده طلبه ناهی از منکر، شهید خلیلی با اشاره به اهمیت یافتن بیشتر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: امشب در مسجد اعظم برای شهید خلیلی مراسمی برگزار می‌شود که از طرف هفت مقام حوزوی شامل شورای عالی و مدیریت حوزه، جامعه مدرسین، دفتر تبلیغات و ... است و این امر نشان‌دهنده اهمیت یافتن امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم و مسئولان است.

وی افزود: در دیدارهای خود با مسئولان این قضیه را باز هم تذکر خواهم داد و به آنها می‌گویم که امر به معروف و نهی از منکر و آمران به معروف و ناهیان از منکر را جدی‌تر بگیرند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر ذخیره‌ای برای یوم‌المعاد خود خواهند داشت گفت: کسانی که در این راه صدمه می‌بینند مجاهدان در راه خدا هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم بر روی این مسئله بیشتر فعالیت کنیم تا مقدمه‌ای فراهم شود امر به معروف و نهی از منکر زنده شده و تبدیل به ارزش شود و مردم هم در اینگونه موارد حمایت کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مردم نباید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشند خاطرنشان کرد: فردا در درس خارج هم این مسائل را بازگو خواهم کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم شهید خلیلی را شهید راه خدا دانست و تصریح کرد: این مسئله فصلی در احیاء امر به معروف و نهی از منکر خواهد شد.

وی افزود: با رئیس قوه قضائیه هم این موضوع را مطرح کردم که اگر قضیه شهید خلیلی را جدی نگیرید هم قوه قضائیه زیر سئوال می‌رود و هم امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ می‌شود و ایشان هم گفته است که قوه قضائیه در این کار جدی است.

انتهای پیام/78004/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول