اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد دانشگاه:

تاثیرگذاری هنر در گرو تعهد اسلامی هنرمندان است

یک استاد دانشگاه تاثیرگذاری هنر را در گرو تعهد اسلامی هنرمندان عنوان کرد و گفت: توهم و اوهام نباید به هنر اسلامی وارد شود.

تاثیرگذاری هنر در گرو تعهد اسلامی هنرمندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار عبدالله ویسی پیش از ظهر امروز در نشستی تخصصی با موضوع بررسی ویژگی‌های هنر متعهد و گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی در کرمانشاه اظهار داشت: شهید آوینی با تحول وجودی و فکری خویش آثار ارزشمند و حیات‌بخشی را برجای گذاشت.

ویسی خاطرنشان کرد: باید این موضوع بررسی شود که هنر امروز جامعه ما انسان را به سمت صعود یا سقوط سوق می‌دهد و برای ارتباط با هنر باید ریشه‌های تعهد اسلامی را در آن جستجو کرد.

این استاد دانشگاه تاثیرگذاری هنر را در گرو تعهد اسلامی هنرمندان عنوان کرد و افزود: توهم و اوهام نباید به هنر اسلامی وارد شود.

ویسی با بیان اینکه نباید اجازه داد که هنر اصیل ایرانی اسیر دست بیگانگان شود، تاکید کرد: هنر می‌تواند واژه‌ها و رفتار اشتباه را در جامعه اصلاح کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، شهدا را هنرمندان متعهد و واقعی برشمرد و تصریح کرد: شهدا در هشت سال دفاع مقدس از پوست خود خارج شدند، اما نپوسیدند.

وی با تاکید بر اینکه هنر باید جامعه را متحول کند، ابراز داشت: هنرنمایی امام راحل به‌عنوان یک هنرمند حقیقی این بود که به سهولت اسلام را بر روح و جان انسان‌ها جاری کرد.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ادامه داد: هنر یک عنصر و نه یک ابزار است و هنرمندان غیرمتعهد موجب مسموم شدن فکری جامعه می‌شوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه هنر نباید به دولت وابسته باشد، ابراز داشت: هنرمند باید توانایی جذب سرمایه داشته باشد و هنرمند سفارشی هنرمند نیست بلکه هنرپیشه است.

به گفته ویسی، هنرمند مسئول تضمین سلامت جامعه بوده و رسالت واقعی او القای واقعیت‌های جامعه با استفاده از ابزارها و نبوغ داخلی خود در قالب هنر است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس رمز ماندگاری شهید آوینی را ماندگاری هنر اسلامی دانست و اذعان داشت: این شهید والامقام هنر اسلامی را به خوبی به تصویر کشیده است.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول