اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

464 پروانه بهره‌برداری تاکسیرانی در قزوین صادر شده است

مسئول صدور پروانه سازمان تاکسیرانی قزوین گفت: بنا به درخواست متقاضیان و بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان تاکسیرانی در سال گذشته 464 پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

464 پروانه بهره‌برداری تاکسیرانی در قزوین صادر شده است

مهدی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین در خصوص صدور مجوز تاکسیرانی اظهار داشت: پروانه اشتغال به حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری با تاکسی مجوزی است که پس از طی مراحل مختلف برای مدت معین، در روز و سرویس مشخص، زمان و مکان معین توسط این سازمان صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: شماره پروانه تاکسیرانی به‌عنوان کد شناسایی راننده نیز به کار می‌رود.

این مسئول با اشاره به مراحل مختلف صدور پروانه تاکسیرانی ادامه داد: ثبت‌نام از متقاضی، امتحان ورودی مطابق با مفاد دستورالعمل امتحان که به تصویب شهرداری رسیده است، تحقیق در مورد صلاحیت اخلاقی و اجتماعی متقاضی، مصاحبه حضوری و صدور پروانه تاکسیرانی مطابق مقررات موضوعه توسط سازمان تاکسیرانی و در قبال دریافت گواهینامه معتبر رانندگی از مراحل صدور پروانه تاکسیرانی است.

مسئول صدور پروانه سازمان تاکسیرانی قزوین عنوان کرد: تعداد پروانه تاکسیرانی و پروانه بهره‌برداری از امتیاز سرویس‌های تاکسی شهری در هر شهر، با رعایت ضوابط مصوب شورای عالی ترافیک، توسط شهرداری تعیین می‌شود.

اسلامی با اشاره به مدت زمان اعتبار هر پروانه تاکسیرانی تصریح کرد: مدت اعتبار پروانه تاکسیرانی دو سال است که در صورت دارا بودن شرایط، هر بار تمدید آن برای دو سال دیگر توسط سازمان تاکسیرانی مجاز است.

وی با اشاره به شرایط لازم برای دریافت پروانه تاکسیرانی گفت: داشتن حداقل 23 سال سن، داشتن حداقل گواهی پایان دوره ابتدایی یا گواهی نهضت سوادآموزی معادل آن برای افرادی که کمتر از 50 سال سن دارند و سواد خواندن و نوشتن برای افراد دارای بیش از 50 سال سن، داشتن برگ پایان خدمت و یا معافیت از خدمت وظیفه عمومی از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت پروانه تاکسیرانی است.

مسئول صدور پروانه سازمان تاکسیرانی قزوین بیان کرد: داراربودن گواهینامه معتبر رانندگی اتومبیل (ب2)، داشتن تأهل، تابعیت جمهوری اسلامی، نداشتن سوء پیشینه و عدم اشتهار به فساد اخلاقی از دیگر شرایطی است که مد نظر قرار می‌گیرد.

اسلامی یادآور شد: ارائه گواهی صحت بدنی و فکری و عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، محروم نبودن از حقوق اجتماعی یا اشتغال به رانندگی از طرف مراجع ذی‌صلاح، التزام به رعایت شئون اسلامی و نداشتن شغل دیگر نیز برای صدور پروانه تاکسیرانی موردنیاز است.

انتهای پیام/77010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول