اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار شیراز زیر پای مسافران بی‌پول سبز شد

خیابان‌گردی تاکسی‌های خالی در آستانه نوروز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امتناع تاکسی‌های خالی از سوار کردن مسافر غیر‌دربستی در آستانه نوروز تأکیدی بر ضرورت مکانیزه شدن تاکسیرانی است.

خیابان‌گردی تاکسی‌های خالی در آستانه نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا نقیب‌زاده عصر امروز در حاشیه سی و هشتمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر، اظهار داشت: در حال حاضر 12 هزار تاکسی در شهر شیراز فعال هستند که بیش از 10 هزار مورد آن به صورت گردشی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: کنترل و نظارت بر این ناوگان به صورت سنتی محال و تشخیص این که کدام تاکسی در این لحظه فعال است یا چگونه و در کجا خدمات ارائه می‌دهد، توسط سازمان تاکسیرانی غیر ممکن است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، نصب دستگاه «جی پی اس»  در قالب طرح جامع نظارت مکانیزه بر ناوگان تاکسیرانی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مطالعات این طرح که شامل نصب دستگاه کارت‌خوان در راستای تسهیل در پرداخت کرایه و همچنین نصب تاکسی‌متر بود، توسط مشاور انجام شد.

نقیب‌زاده تصریح کرد: با وجود آن که این مطالعات در سال‌های 88 یا 89 انجام شده، شهرداری شیراز تاکنون به آن توجه کافی نکرده است.

وی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار در شهر شیراز مطرح شد و شهرهایی مانند اصفهان و برخی شهرهای دیگر طرح ما را به عنوان الگو سرلوحه فعالیت خود قرار دادند و اکنون در مراحل اجرایی کار هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: مسئولان شهرداری شیراز در این زمینه کوتاهی کردند در حالی که شورای سوم و چهارم تاکنون بارها این موضوع را تذکر داده‌اند و انتظار می‌رفت شهردار شیراز خود هدایت این موضوع را بر عهده گیرد.

نقیب‌زاده در پایان بیان داشت: شورا در زمینه مکانیزم اجرایی و سرمایه‌گذاری طرح مکانیزاسیون تاکسی‌رانی شیراز، راهبردهایی را مطرح کرده اما چند سال است که این طرح معطل مانده و ارتقای کیفیت خدمات تاکسیرانی و نظارت دقیق بر آن غیر ممکن شده است.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول