اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان خبر داد

دستگیری 28 شکارچی متخلف در نهبندان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از دستگیری 28 نفر به جرم شکار و صید در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد.

دستگیری 28 شکارچی متخلف در نهبندان

محمدکاظم شکرگزار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند گفت: نظارت و حفاظت فیزیکی از مناطق و نیز گسترش فرهنگ و آگاهی‌های عمومی در زمینه حفاظت از محیط زیست از برنامه‌های ویژه سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی با بیان این‌که حفاظت فیزیکی از مناطق از طریق حضور مأموران، همکاری‌های مردمی و مأموران افتخاری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در این راستا طی سال گذشته 18 مورد پرونده تخلف از قوانین شکار، صید، حفاظت و بهسازی محیط زیست در حوزه اداره محیط زیست نهبندان تشکیل شده است.

*کشف 110 قطعه مرغ مینا از شکارچیان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان از دستگیری 28 نفر به جرم شکار و صید در این مدت خبر داد و افزود: از این افراد 34 سر خرگوش و 110 قطعه مرغ مینا کشف و ضبط شد.

شکرگزار یک رأس قوچ وحشی، یک رأس کل وحشی، یک قلاده روباه، چهار قطعه هوبره، دو قطعه مرغابی و یک قطعه باقرقره را از دیگر حیوانات کشف شده از این شکارچیان عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین از شکارچیان 17 قبضه اسلحه شکاری و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط و این افراد برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان نهبندان شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان اضافه کرد: در بخش گسترش فرهنگ زیست‌ محیطی و تنویر افکار عمومی در زمینه مسائل محیط زیست که از اهمیت بالایی برخوردار است، این اداره در مناسبت‌های مختلف از جمله هفته هوای پاک، زمین پاک، روز کودک، روز طبیعت، روز جهانی تالاب‌ها و روز جهانی حیاط وحش اقدام به برگزاری مراسم‌های زیست محیطی کرده است.

شکرگزار خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بروشور و سی‌دی‌های آموزشی و درج خبرهای زیست محیطی از برنامه‌های دیگر اداره حفاظت محیط زیست نهبندان در راستای تنویر افکار عمومی بوده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ این اقدامات در جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حفظ نسل حیوانات وحشی شاخص شهرستان به ویژه گونه‌های قوچ و میش، کل و بز، آهو، هوبره، زاغ بور و سایر حیوانات این منطقه موثر واقع شود.

انتهای پیام/69022/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول