اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

نمایشگاه یار مهربان ویژه اهدای کتاب و لوازم ورزشی به مدارس گشایش یافت

پنجمین نمایشگاه اهدای کتاب و لوازم ورزشی به مدارس اصفهان با عنوان یار مهربان امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان به وسعت 3هزار و 500 مترمربع دایر شد و تا 23 فروردین‌ماه ادامه دارد.

نمایشگاه یار مهربان ویژه اهدای کتاب و لوازم ورزشی به مدارس گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، پنجمین نمایشگاه اهدای کتاب و لوازم ورزشی به مدارس اصفهان با عنوان یار مهربان امروز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان و در سالن نقش جهان به وسعت 3هزار و 500 مترمربع دایر شد و تا 23 فروردین ماه طی ساعات بازدید 7 صبح تا 13 و 14 تا 19 دایر خواهد بود.

شهرداری اصفهان 600 میلیون تومان بودجه برای این نمایشگاه پیش بینی کرده و در آن 300 هزار جلد شامل 8 هزار عنوان کتاب و همچنین 110 قلم کالای ورزشی عرضه شده است تا مدیران و مسئولان مدارس با بازدید از آن، کتابخانه ها و امکانات ورزشی مدارس خود را تکمیل کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه افزود: یکی از تعاریف شهر اسلامی، متجلی شدن اسماء حسنی الهی در شهروندان و شهر است.

علی قاسم‌زاده با اشاره به اینکه باید به تعریف مشخصی برای شهر اسلامی دست یابیم، اظهار کرد: خداوند عالم است و شهر اسلامی باید مهد علم و دانایی باشد.

وی تصریح کرد: اتفاقاتی مانند این نمایشگاه باید در شهر اسلامی به دفعات به وقوع بپیوندد چرا که این نمایشگاه زمینه ظهور علم و دانش در نسل جوان و نوجوان و تأثیرگذاری آن بر اجتماع آینده است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اعلام این که تمامی این کتب و وسایل کمک آموزشی و ورزشی به مدارس شهر اصفهان اهدا می شود و فروشی صورت نمی‌گیرد، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 93 یک بار دیگر هم شاهد برپایی این نمایشگاه در شهریور و یا مهر ماه باشیم.

وی همچنین اضافه کرد: در بودجه سال 93 شهرداری اصفهان ردیف جدیدی برای احداث و ایجاد کتابخانه در مدارس محروم شهر اصفهان پیش‌بینی کرده که مایه خرسندی است.

همچنین عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم گفت: تا کنون بالغ بر 120 فرهنگسرا و سالن مطالعه و ورزشی توسط شهرداری اصفهان به ویژه در مناطق محروم ایجاد شده است.

علیرضا نصراصفهانی اضافه کرد: در صورت توجه به مقوله فرهنگ و زیرساخت‌های آن بسیاری از هزینه های مادی و معنوی که به جامعه تحمیل می شود برطرف خواهد شد.

در ادامه معاون پرورشی سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اگر بپذیریم که نیروی انسانی و سرمایه اجتماعی مهم‌ترین بخش هر سازمان و اجتماع است، نقش آموزش و پرورش و اهمیت آن را بیشتر در می‌یابیم.

سید محمد جواد پور‌حسینی تصریح کرد: تربیت انسان های شایسته و کارآمد برای جامعه مأموریت آموزش و پرورش و هرگونه سرمایه‌گذاری در این راستا قابل توجیه است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه باید فرهنگ مطالعه و کتاب خواندن را در نسل جوان و نوجوان ما تقویت کند تا به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

گفتنی است؛ اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش استان و مدیران مدارس از دیگر مسئولان حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/2301/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول