اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن هرمزگان خبر داد

جابه‌جایی 84 هزار مسافر توسط راه آهن هرمزگان در نوروز 93

مدیرکل راه آهن هرمزگان از ورود و خروج 84 هزار و 360 مسافر در نوروز 93 توسط این راه آهن خبر داد و گفت: با این آمار بطور میانگین روزانه چهار هزار و 100 نفر مسافر به ایستگاه راه آهن هرمزگان وارد و یا از این ایستگاه خارج شدند.

جابه‌جایی 84 هزار مسافر توسط راه آهن هرمزگان در نوروز 93

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد پورفخری ظهر امروز در نشست خبری مدیران شورای حمل و نقل استان اظهار داشت: در طرح نوروزی که از 24 اسفند 92 آغاز و تا پانزدهم فروردین سال 93 ادامه داشت، 83 رام قطار برای ورود به استان در نظر گرفته شده بود که 43 هزار و 180 مسافر را به استان رساندند.

این مسئول ادامه داد: همچنین 83 رام نیز برای مسافران خروجی در نظر گرفته شد که 43 هزار و 180 مسافر را از استان به مقاصد مختلف جابجا کردند. مدیرکل راه آهن هرمزگان با اشاره به اینکه از 83 رام قطار 50 رام به مقصد تهران بوده، یادآور شد: علاوه بر این 11 رام قطار به مقصد اصفهان، 11 رام مشهد و 11 رام نیز مربوط به دو مسیر یزد تهران بوده است.

وی جمع کل قطارها را 166 رام اعلام کرد که از این تعداد 100 رام به ایستگاه تهران، 22 رام اصفهان، 22 رام مشهد و 22 رام نیز یزد بوده است. این مقام مسئول با اشاره به خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی، عدم وقوع حتی یک حادثه و صدمه ندیدن حتی یک نفر در جریان این حجم تردد را گواه روشنی بر امنیت سفر با قطار عنوان کرد و بیان داشت: علاوه بر ایمنی سفر، سالم بودن این صنعت در بحث زیست محیطی، کاهش مصرف انرژی و رفاه مسافران در شمار دیگر مزیت‌های حمل و نقل ریلی است.

مدیرکل راه آهن هرمزگان اضافه کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده برای رفاه حال مسافران یک واگن حمل خودرو بر نیز اضافه شده که با این وجود در تاریخ‌های اعلامی روزی 20 دستگاه خودرو حمل و به مقصد تهران و بلعکس انجام خواهد گرفت.

به گفته پورفخری با نظر به سیستم دو خطه مجهز به علائم الکتریکی در چند روز آینده بحث تراک بندی محور نیز انجام می‌شود که این امر مزایای زیادی از جمله عدم توقف‌های غیر ضروری، افزایش حرکت قطارها، کاهش زمان سفر و صرفه جویی در همه امور را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه راه آهن هرمزگان از آمادگی کامل ارایه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی بهره‌مند بود بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی و تدابیر انجام شده در تمام ایستگاه‌ها بهترین امکانات برای مسافران مهیا شد.

مدیرکل راه آهن هرمزگان در خصوص استانداردها و مقررات ایمنی در بخش ریلی و سیر و حرکت تاکید و افزود: داشتن حساسیت‌های لازم در سیستم و همچنین رعایت مقررات و به کار بردن روش‌های ایمنی مناسب در راه آهن بسیار مهم و ضروری است چرا که افزایش شاخص‌های عملکردی در این اداره کل فقط با تاکید و توجه بر رعایت ایمنی سیر و حرکت محقق می‌شود.

این مسئول در خصوص بالاتر بردن سطح ایمنی در این ایام اشاره ویژه‌ای کرده و افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر و با بکارگیری تمامی تجهیزات ایمنی، فنی و مکانیزه شاهد عملکردی مناسب از این اداره کل در این ایام بودیم.

پورفخری گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم با هماهنگی‌های به عمل آمده برای ارائه خدمات به مسافرین و راه‌اندازی غرفه‌های فروش در داخل ایستگاه مسافری، تشکیل ستاد نوروزی، تجهیز تمام نماز خانه‌های ایستگاه‌ها طول خط، راه‌اندازی سیستم‌های صوتی و تصویری در سالن‌های مسافری، رنگ آمیزی سالن‌های مسافری، بهسازی و تعویض سقف‌های کاذب ایستگاه مسافری، ساماندهی تاکسی‌ها و اتوبوس‌های در ایستگاه‌ها برای جابه‌جایی مسافران، نصب وسایل سرمایشی و گرمایشی در سالن‌ها برای رفاه حال مسافرین انجام شود.

مدیرکل راه آهن هرمزگان در پایان از حسن توجه و همکاری اعضای شورای حمل و نقل استان به ویژه استاندار محترم استان صمیمانه قدردانی کرد.

انتهای پیام/88007/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول