اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان اعلام کرد

ورود 3 میلیون نفر به هرمزگان

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان گفت: با توجه به آمار دستگاه‌های تردد شمار می‌توان اینگونه تخمین زد که حدود 3 میلیون نفر، از 25 اسفند تا 15 فروردین به هرمزگان سفر کرده‌اند.

ورود 3 میلیون نفر به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرشید دستوان ظهر امروز طی نشستی خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تعداد مسافران ورودی به هرمزگان هر ساله به عنوان یک مسئله برای افکار عمومی مطرح و برآورد شما از آمار اعلامی توسط دستگاه‌های مختلف چیست، اظهار داشت: آماری که معمولا از طرف دستگاه‎هایی همانند میراث فرهنگی و گردشگری اعلام می‌شود بنابر شاخص "نفر سفر" است.

وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل پایانه‌های استان در سطح جاده‌های هرمزگان 15 دوربین ترددسنج را تعبیه کرده و طبق آمار ترددها را اعلام می‌کند، اضافه کرد: آنچه که این آمار نشان می‌دهد این است که تعداد ورودی خودرو به استان طی نوروز امسال نسبت به سال گذشته 32 درصد رشد نشان می‌دهد.

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان در ادامه افزود: آمار موجود را در ضریب ظرفیت استاندارد خودروها ضرب می‌کنیم، که نتیجه به دست آمده ورود 4.5 میلیون نفر در مقطع زمانی مورد بحث به استان از طریق مبادی رسمی در چهار گوشه استان است.

دستوان در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا این رقم را می‌توان منهای رقم سفرهای معمول به استان و ترددهای معمول بومی‌ها و ساکنان به استان‌های اطراف کرد تا رقم دقیق‌تری از مسافران نوروزی به دست آید، گفت: بله در واقع می‌توان گفت در مدت زمان طرح نوروزی حدود 3 میلیون نفر به عنوان مسافر از مرزهای استان وارد شده‎اند.

رئیس شورای حمل و نقل هرمزگان در حالی پیرامون نحوه محاسبه و آمار ورود مسافران به هرمزگان این سخنان را مطرح کرد که در بسیاری از استان‎ها مردم و حتی مسئولان، آمار اعلامی "ترددها" و "نفر سفر" که از طرف استانداری‌ها و یا میراث فرهنگی و گردشگری ارائه شده است، را به عنوان تعداد نفر ورودی به عنوان گردشگر به استان‌ها اشتباه می‌گیرند.

انتهای پیام/88001/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول