اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

کمبود بودجه سبب مسدود شدن طرح پزشک خانواده در آذربایجان غربی شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود بودجه و عدم آمادگی پزشکان سبب راکد ماندن طرح پزشک خانواده در آذربایجان غربی شده است.

کمبود بودجه سبب مسدود شدن طرح پزشک خانواده در آذربایجان غربی شد

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کمبود بودجه و همکاری نکردن بیمه‌های مختلف درمانی در کشور با این طرح از جمله بن‌بست‌هایی است که آینده این طرح را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده جهت اشتغال‌زایی برای پزشکان، ارائه خدمات سطح‌بندی شده به بیماران و رفع بخشی از معضلات پزشکی صورت گرفته است، افزود: از علل‌های اصلی راکت ماندن این طرح نبود فرهنگ‌سازی مطلوب بین مردم و حوزه سلامت، کمبود بودجه لازم و عدم آمادگی پزشکان، بیمه‌های درمانی و زیرساخت‌ها است.

فتاحی با اشاره به اینکه می‌توانیم با گسترش و بازسازی شبکه‌های بهداشت و درمان در رابطه با طرح پزشک خانواده فرهنگ‌سازی بیشتری در بین اقشار داشته باشیم، افزود: از اقدامات دیگر برای اجرای این طرح جذب پزشک است، زیرا برای ارائه خدمات درمانی نیازمند پزشک در مراکز بهداشتی هستیم.

وی تصریح کرد: البته اگر به‌طور ناآگاهانه و بدون فراهم‌سازی زیر ساخت‌ها طرح پزشک خانواده را پیاده کنیم، این طرح با مشکل مواجه می‌شود و نتیجه خوبی بر جای نمی‌گذارد بنابراین لازم است با مطالعه هر چه بیشتر و به صورت تدریجی در این راستا گام برداریم.

فتاحی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در سال 93 تکمیل اجرای این طرح به صورت دقیق و همه جانبه و توانمندسازی مردم برای صیانت از سلامت خود است.

نماینده مردم ارومیه گفت: با وجود هدفمند بودن این طرح برای ارتقای نظام سلامتی کشور، در حال حاضر این طرح آماده برای اجرا نیست.

انتهای پیام/61007/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول