اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

اجرای طرح پزشک خانواده موفقیت‌آمیز نبود/حرکت وزارت بهداشت به سمت خصوصی‌سازی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در کشور موفقیت‌آمیز نبوده است.

اجرای طرح پزشک خانواده موفقیت‌آمیز نبود/حرکت وزارت بهداشت به سمت خصوصی‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: طرح پزشک خانواده که در دولت قبل آغاز شد، اجرای چندان مطلوبی نداشت و شکست خورده است.

وی گفت: برای اجرای طرح پزشک خانواده در استان‌های مختلف کشور، زیرساخت‌های مورد ‌نیاز مهیا نشده بود و از این رو می‌توان گفت که این طرح با شکست مواجه شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ادامه و گسترش طرح پزشک خانواده به صلاح مردم نیست و از این رو این طرح متوقف شده است.

هاشمی اضافه کرد: طرح پزشک خانواده با فعالیت‌های متعددی که در راستای اجرای آن پیش‌بینی شده بود را می‌توان در واقع از دست دادن منابع کشور دانست و از این رو این پروژه ادامه نمی‌یابد.

هاشمی افزود: برای اجرای طرح پزشک خانواده، خود پزشکان آمادگی لازم را نداشتند و مردم نیز مهیای اجرای چنین طرحی نبودند.

وی تصریح کرد: با در نظر داشتن همه این موارد طرح پزشک خانواده بدون اینکه اعلام عمومی شود، شکست خورده بوده و موفقیت‌آمیز نبود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه فعالیت‌های متعددی برای ارتقاء سلامت مردم در سراسر کشور در دست اجراست، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده یکی از این طرح‌ها بود که البته ناقص اجرا شد و به همین خاطر باید پس از آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی مشکلات در این راستا گام برداشت.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت به سمتی پیش می‌رود که تصدی‌گری‌های خود را کاهش دهد و در این زمینه باید از توانمندی‌های بخش خصوصی به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول