اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد

آمادگی تمام امکانات جهاد کشاورزی کرمانشاه برای مبارزه با آفت سن

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت محصول استراتژیک گندم و کیفیت آن تمام امکانات سازمان جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت سن بسیج شده است.

آمادگی تمام امکانات جهاد کشاورزی کرمانشاه برای مبارزه با آفت سن

افشین صفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به اهمیت محصول استراتژیک گندم و کیفیت این محصول امسال موضوع مبارزه با آفت سن گندم با جدیت بیشتری انجام شده و تمام امکانات سازمان جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت سن بسیج شده است.

به گفته صفوی، با توجه به نقش مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن گندم در کیفیت گندم و با پیشنهاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مساعدت مجموعه استانداری، امسال فرمانداری‌ها نیز به کمک مدیریت‌های جهاد کشاورزی آمده و با تامین خودرو ما را در امر مبارزه با آفت سن کمک می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی سال‌جاری، در صورت خسارت سن زدگی، گندم سن‌زده از کشاورزان خریداری نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سطح مبارزه با سن مادر در چند روز اخیر به 100 هزار هکتار در اراضی استان کرمانشاه رسیده، تاکید کرد: مدیران جهاد کشاورزی تمام شهرستان‌های استان و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی برای مبارزه با سن گندم و علف هرز به ‌صورت مداوم در مزارع حضور یافته تا کشاورزان در زمان مناسب، سم تایید شده را با شیوه صحیح بر علیه آفات به کار ببرند.

صفوی با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز بیان داشت: مبارزه با علف‌های هرز در استان کرمانشاه از اسفندماه سال گذشته در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آغاز شده و اکنون در مناطق معتدل و سردسیری ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متذکر شد: با همکاری کشاورزان و راهنمایی کارشناسان این سازمان تاکنون 230 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه بر علیه علف‌های هرز پهن برگ و نازک برگ سم‌پاشی شده است.

به گفته وی، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، مصرف توأمان سموم سن گندم و علف‌های هرز به همراه ریز مغذی‌ها توصیه می‌شود و مشاوره کشاورزان با کارشناسان برای انتخاب نوع سم مناسب و میزان مصرف الزامی است.

انتهای پیام/2700/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول