اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

سمپاشی 160 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه علیه علف‌های هرز

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از سمپاشی بیش از 160 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه علیه علف‌های هرز خبر داد.

سمپاشی 160 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه علیه علف‌های هرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، افشین صفوی اظهار داشت: بیش از 160 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه تاکنون با همکاری کشاورزان و راهنمایی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی بر علیه علف‌های هرز سم‌پاشی شده است.

وی ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز در استان کرمانشاه از اسفند ماه سال 92 در مناطق گرم‌سیری و نیمه‌گرمسیری استان آغاز شده و اکنون در مناطق معتدل و سردسیری ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تاکنون 160 هزار هکتار از اراضی علیه علف‌های هرز پهن‌برگ و نازک‌برگ سم‌پاشی شده و امیدواریم تا رسیدن به وضعیت مطلوب از سوی کشاورزان استان ادامه یابد.

صفوی با اشاره به مبارزه با سن مادر در 62 هزار هکتار از اراضی استان، تصریح کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کارشناسان برای مبارزه با سن گندم و علف هرز به‌صورت مداوم در مزارع حضور یافته‌اند.

به گفته این مسئول تلاش سازمان جهاد کشاورزی برای این است که کشاورزان در زمان مناسب، سم تایید شده را با شیوه صحیح علیه آفات به‌کار ببرند.

وی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها مصرف توأمان سموم سن گندم و علف‌های هرز به‌همراه ریزمغذی‌ها را توصیه کرد و خواستار مشاوره کشاورزان با کارشناسان برای انتخاب نوع سم مناسب و میزان مصرف آن شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، حضور کافی و مستمر پرسنل مراکز خدمات جهاد کشاورزی دهستان‌ها و پرسنل ستادی را برای اطلاع‌رسانی به کشاورزان و ترغیب آن‌ها به مبارزه با آفات را الزامی دانست و بر به‌کارگیری و استفاده از توان کارشناسان بخش خصوصی تأکید کرد.

گفتنی است براساس دستورالعمل ابلاغی در سال‌جاری در صورت خسارت سن‌زدگی بیش از دو درصد، گندم سن‌زده از کشاورزان خریداری نمی‌شود.

انتهای پیام/2700/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول