اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس مطرح کرد

لزوم بازتولید ارزش‌های فرهنگی در کردستان

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس بر لزوم بازتولید ارزش‌های فرهنگی در کردستان تاکید کرد و گفت: نباید نگرش‌های فرهنگی مدیران با یکدیگر فاصله داشته باشد.

لزوم بازتولید ارزش‌های فرهنگی در کردستان

سالار مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، توجه به مقوله فرهنگ مستلزم نگاه ویژه مدیران و نهادهای فرهنگی است.

وی افزود: مردم انتظار برنامه‌های فرهنگی قابل قبولی را در استان دارند و با توجه به ضعف‌های موجود در این زمینه، باید مشکلات موجود برطرف شود.

به گفته وی لازم است بیش از پیش ارزش‌های فرهنگی بازتولید شوند تا مردم به عنوان یک عنصر فعال در میادین فرهنگی برای حفظ آن حضور موثری داشته باشند.

مرادی با بیان اینکه نمادهای فرهنگی در استان جایگاه واقعی خود را از دست داده‌اند، گفت: نباید نگرش‌های فرهنگی مدیران با یکدیگر فاصله داشته باشد.

وی در ادامه بر لزوم رفع مشکلات فرهنگی موجود در استان تاکید کرد و گفت: باید دستگاه‌های فرهنگی در زمینه مظاهری همچون حجاب تلاش‌های خود را افزایش داده و فرهنگ ملی در شان مردم ارائه دهند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس با اشاره به اینکه نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزمی ملی و مدیریتی جهادی، نقشه راهی برای خلق حماسه اقتصادی است، گفت: خلق حماسه اقتصادی نیازمند توسعه بیش از پیش فرهنگ در جامعه است.

مرادی به نقش همکاری مردم با دستگاه‌های فرهنگی برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: لازم است مردم تعامل و همکاری خود را با دستگاه‌های فرهنگی بسط و گسترش دهند تا ارزش‌های فرهنگی موجود در کردستان به فراموشی سپرده نشود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس افزود: دولت با بسترسازی در این زمینه فضای فرهنگی مناسبی را برای مردم مهیا می‌سازد.

به گفته وی دولت در حوزه صدا و سیما با برگزاری برنامه‌ها، مراسمات فرهنگی و گرامیداشت ارزش‌های فرهنگی کمک شایانی به این مهم خواهد کرد.

مرادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز امسال با تدبیر اندیشمندانه خود شعار سال را نامگذاری کردند، تصریح کرد: راهبرد و چشم‌انداز رهبر معظم انقلاب به عنوان موضوع سال راهکاری برای حل مشکلات فرهنگی موجود در جامعه است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تدبیر و نگاهی عالمانه نقشه راهی را برای حرکت به سوی تعالی و عزت برای همگان تبیین کرده‌اند و لازم است دستگاه‌های فرهنگی اهداف خود را در راستای حل مشکلات فرهنگی موجود در جامعه پیش ببرند.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس در پایان به فرهنگ غنی کردستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم به سمتی پیش ببریم که ذخایر ناب فرهنگی و آداب و سنن غنی مردمان کردستان به فراموشی سپرده نشود.

انتهای پیام/79019/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول