اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

ترویج و توسعه فرهنگ موقوفات از برنامه‌های اوقاف در سال‌جاری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ترویج و توسعه فرهنگ موقوفات از برنامه‌های اوقاف در سال‌جاری است.

ترویج و توسعه فرهنگ موقوفات از برنامه‌های اوقاف در سال‌جاری است

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و فرهنگ اظهار داشت: امسال نیز طبق سنوات گذشته مقام معظم رهبری مهم‌ترین نکات را مورد توجه قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد و فرهنگ دو رکن اصلی و اساسی در موفقیت یک کشور است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری با درایت و مدبرانه این دو موضوع را مورد تاکید قرار داده‌اند و باید برای تحقق فرمایشات مقام رهبری در این بخش عزم ملی به کار بست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به نقش اوقاف در تحقق شعار سال اضافه کرد: اوقاف به عنوان مجموعه‌ای که وظیفه مدیریت موقوفات را به عهده دارد، هم در تحقق بخش فرهنگی و هم بخش اقتصادی شعار سال نقش تاثیرگذاری دارد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های اوقاف طی سال‌جاری تصریح کرد: وقف امری است که هم به بعد مادی و هم معنوی انسان‌ها مرتبط است.

باقری با اشاره به اینکه عمل به نیات واقفان و ترویج فرهنگ وقف در جامعه از برنامه‌های فرهنگی اوقاف طی سال‌جاری است، گفت: تبیین مردم در زمینه انجام عمل وقف و آثار و نتایج مثبت آن در جامعه نیز از دیگر اقداماتی است که امسال توسط اوقاف انجام خواهد شد.

وی همچنین تحول اقتصادی در موقوفات را از دیگر برنامه‌های اوقاف در سال‌جاری عنوان کرد و یادآور شد: توسعه و ترویج موقوفات و استفاده بهینه موقوفات نیز از دیگر موضوعاتی است که امسال به جدیت توسط اوقاف دنبال خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز طبق سال قبل اوقاف استان همه تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار خواهد بست، ادامه داد: سال گذشته با اقدامات حماسی که توسط اداره کل اوقاف استان زنجان انجام شد، شمار موقوفات استان در حد چشمگیری افزایش یافت.

این مسئول با اشاره به شعار سازمان اوقاف برای تحقق شعار سال طی سال‌جاری افزود: سازمان اوقاف در تلاش است با اجرایی کردن «تحول اقتصادی موقوفات و ترویج فرهنگ قرآن، اهل بیت(ع) و وقف با عزم ملی و مدیریت جهادی» در گستره فعالیت‌ها و اقدامات خود به دغدغه‌های مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.

باقری همت مضاعف و تلاش جهادی را در تحقق شعار سال ضروری دانست و اذعان داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در عملی ساختن این شعار همه توان مجموعه را به کار خواهد بست.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول