اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف سیستان و بلوچستان:

فعالیت رسانه‌ها در تبیین فرهنگ وقف ضروری است

مدیر کل اوقاف سیستان و بلوچستان گفت: رسانه نقش بسیار زیادی در ترویج و تبیین فرهنگ وقف دارند که باید بیش از پیش در این راستا تلاش کنند.

فعالیت رسانه‌ها در تبیین فرهنگ وقف ضروری است

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی امروز در گفت و گو در خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: وقف یکی از قوی‌ترین ابزار جامعه اسلامی برای برقراری اعتدال و آرامش در جامعه است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان سیستان و بلوچستان افزود: نیازهای درمانی، آموزشی، بهداشتی، سلامت و دینی و اعتقادی همه و همه با تکیه بر موقوفات و وجود واقفانی که دغدغه جامعه خود رادارند برطرف می‌شود

وی ادامه داد: ساخت یک درمانگاه، بیمارستان، مدرسه ، مجتمع‌های ورزشی و حتی مسجدی که پایگاه تربیت اسلامی نوجوانان و جوانان بشود از نمونه‌های بارز یک مدینه فاضله و مردمانی است که جامعه را به دور از فقر و جهل و محرومیت  می خواهند.

مدیر کل اوقاف سیستان و بلوچستان در ادامه به رویکردهای نوین وقف در جامعه‌های امروزی اشاره و گفت: در جوامع امروزی شاید وقف یک زمین، ساختمان و یا دارایی های بزرگ برای نیازهای جامعه کمی دور از ذهن باشد، اما این به ضعیف بودن ما در امر نشان دادن آثار و برکات وقف به خیرین و مردم است.

تدینی ادامه داد: سازمان اوقاف وامور خیریه برای این منظور نیز راهکاری ارائه کرده و آن هم وقف به صورت مشارکت جمعی است.

مدیر کل اوقاف سیستان و بلوچستان از بالا بودن آمار سرطان در ایران و دومین عامل فوت در جامعه یاد کرد و متذکر شد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این زمینه اقدام به ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان با انتشار اوراق مشارکت وقفی کرده است.

انتهای پیام/75005/ن20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول