اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای موفقیت در انجام امور خطیر

توکلی: جایگاه دامپزشکی باید برابر وظایفش باشد

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: مجموعه دامپزشکی برای موفقیت در انجام امور خطیر محوله باید جایگاهش در استان و کشور برابر وظایفش باشد.

توکلی: جایگاه دامپزشکی باید برابر وظایفش باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ابراهیم توکلی شب گذشته در آیین تودیع و معارفه رئیس دامپزشکی شهرستان جیرفت یکی از اولویت‌های کاری سال 93 دولت را بحث سلامت عنوان کرد و گفت: از آنجا که مجموعه دامپزشکی کشور در راستای همین موضوع انجام وظیفه می‌کند این نشان از جایگاه رفیع، ویژه و مهم آن در بحث سلامت دارد.

وی ادامه داد: مجموعه اقدامات سازمان دامپزشکی و ادارات تابعه استان‌ها شامل کنترل و پیشگیری بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با بیان اینکه کنترل بیماری‌های مشترک که درصد بالایی هم دارند نشان از حساسیت و اهمیت جایگاه دامپزشکی در بحث سلامت است، تصریح کرد: اگر مجموعه دامپزشکی نتواند به خوبی انجام وظیفه کند، هدف دولت محقق نمی‌شود و تبعات سنگین مادی و معنوی برای جامعه و کشور دارد.

توکلی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی جزو محدود دستگاه‌هایی است که به واسطه حساسیت فعالیت آن دولت در حاکمیت خود قرار داده است و به طور ساده‌تر کار دامپزشکی حاکمیتی است و این هم نشان از جایگاه ویژه این دستگاه دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه کارهای تامین بهداشت و سلامت جمعیت دامی، امنیت غذایی و نهایتاً تامین بهداشت جامعه انسانی هدف سازمان دامپزشکی است، خاطرنشان کرد: نظارت در هر دو بعد شرعی و بهداشتی جزو وظایف این مجموعه چه در تولیدات داخل و چه در تولیدات خارج از کشور است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: مجموعه دامپزشکی برای موفقیت در انجام امور خطیر محوله باید جایگاهش در استان و کشور برابر وظایفش باشد.

وی عنوان کرد: با توجه به رسالت مهم دامپزشکی باید جایگاه آن به مردم و مسئولان معرفی شود اما با دارا بودن مسئولیت حساس به جایگاه واقعی خود نرسیده و متناسب با وظایف و رسالت سنگین آن نیست.

توکلی افزود: کار دامپزشکی ارتباط مستقیم با سلامت مردم و جامعه دارد و برای به سرانجام رسیدن هدفش که همان ارتقای سلامت جامعه است نیاز به همراهی مردم و همکاری مسئولان مرتبط با بحث سلامت دارد.

وی ادامه داد: ما نیازمند همراهی و همکاری بیشتر ادارات و فرمانداری‌ها در راستای انجام خدمت‌رسانی بیشتر به مردم هستیم و با تعاملی که طی این دو سال با سایر ارگان‌ها بوده به موفقیت‌های زیادی دست یافته‌ایم.

به گزارش فارس، در این آیین از خدمات نسیم دریجانی رئیس سابق اداره دامپزشکی شهرستان جیرفت تقدیر و علی احمدی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/80003/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول