اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی خبر داد

توسعه باغات در 300 هکتار از ارتفاعات ممبی/آزمایش کاشت درخت پسته در بهمئی

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی از توسعه باغات در 300 هکتار از ارتفاعات ممبی خبر داد.

توسعه باغات در 300 هکتار از ارتفاعات ممبی/آزمایش کاشت درخت پسته در بهمئی

 به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، عبدالله قیصری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جهاد کشاورزی در بخش توسعه باغات بهمئی اقدامات خوبی انجام داده است.

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی عنوان کرد: در ارتفاعات منطقه «ممبی» 300 هکتار توسعه باغات دیم مانند انگور، انجیر خواهیم داشت و همچنین در جاهایی که مستعد کاشت درخت بنه بود دو هزار نهال پسته برای کاشت در این مکان‌ها بین مردم توزیع کردیم تا در صورت سازگاری این درخت کم هزینه و اقتصادی در سال‌های بعد به توسعه کشت آن بپردازیم.

قیصری گفت: در بخش گرمسیری شهرستان بهمئی به دلیل کمبود آب‌های زیرزمینی و فقر خاک این طرح جواب نداد ولی اصلاح روش‌های آبیاری را با آموزش و توجیه کشاورزان در زمینه یادگیری روش‌های نوین آبیاری تحت فشار در دستور کار داریم.

وی عنوان کرد: در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه باغات را در بخش سرآسیاب یوسفی شامل توسعه  باغات مرکبات، بادام و انجیر سفید و در بخش «ممبی» کشت و توسعه بادام تلخ، بادام شیرین و انجیر سفید استهبان را در دستور کار قرار دادیم.

قیصری تصریح کرد: در سطح شهرستان هزار و 100 هکتار از اراضی مستعد را زیر کشت باغات بردیم که در صورت تأمین اعتبار و تعامل با امور آب منطقه‌ا‌‌‌‌ی این میزان را به سه برابر افزایش داده و به چهار هزار هکتار می‌رسانیم.

رئیس جهاد کشاورزی بهمئی افزود: با توجه به این‌که روستای برم‌الوان دارای زمین‌های زراعی و مناسب زیادی است از کشاورزان تقاضا داریم با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان از گونه‌های درختی و گیاهی سازگار با نوع خاک و آب این روستا جهت کشت و توسعه باغداری و کشاورزی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این‌که تاکنون همه کسانی که با همکاری و نظارت جهاد کشاورزی شهرستان بهمئی اقدام به پیاده‌سازی طرح‌های تولیدی کرده‌اند، موفق بودند لذا از جوانانی که در زمینه تولید چه در بخش کشاورزی و چه در بخش دامپروری مهارت دارند دعوت می‌شود به سوی سرمایه‌گذاری در بخش تولید بروند تا ما نیز بتوانیم در عزم ملی و مشارکت همگانی مورد تاکید مقام معظم رهبری به توسعه اقتصاد کشور کمک کنیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی بهمئی گفت: با توجه به این‌که رهبر معظم انقلاب بحث اقتصاد مقاومتی را اواخر سال گذشته به مسئولان سه قوه ابلاغ کردند، دولت نیز در این زمینه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داد و بخش کشاورزی در زمینه اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی جهت اجرای این دستورات تدوین کرد.

قیصری افزود: سال گذشته در شهرستان بهمئی این دستورات در ماه‌های پایانی سال 92 ابلاغ شد که در این زمینه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان در بخش کشاورزی شناسایی شد.

انتهای پیام/82018/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول