اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل:

باغات اردبیل به غیر از سیب و انگور خسارت کلی دیده است

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: باغات اردبیل در شهر‌های مشکین‌شهر، گیوی و خلخال به غیر از سیب و انگور آسیب کلی دیده است.

باغات اردبیل به غیر از سیب و انگور خسارت کلی دیده است

علی اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: به دنبال بارش برف و برودت هوا سرمازدگی به کلیه باغات استان اردبیل به ویژه باغ‌های شکوفه داده شده در اوایل بهار خسارت کلی وارد کرده و اسباب نگرانی باغداران را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه به رغم توصیه‌های انجام شده برای بهره‌مندی از بخاری‌‌های باغی در باغات استان برای محافظت از درختان در مقابل سرمازدگی گفت: شکوفه‌های درختان آلو، زردآلو، هلو و آلوچه در معرض تهدید یخ زدگی قرار گرفته اند و به نظر می‌‌رسد اکثر آنها خسارت دیده باشند.

وی گفت: ما در روزهای آینده رقم دقیق تری از خسارت وارده به باغات استان را اعلام خواهیم کرد تا نسبت به جبران خسارت وارده در صورت بیمه بودن باغات برای باغداران اقدام لازم انجام شود.

وی با رد شایعه جاری شدن سیل در سرعین و بعضی از شهرهای دیگر با ذوب شدن برف اظهار کرد: هنوز شاهد یخ زدگی در بسیاری از مناطق هستیم به طوری که دمای هوا در اکثر شهرها زیر 10 درجه است و امکان چنین رویدادی وجود ندارد.

اسلامی افزود: ممکن است بعد از ذوب شدن برف‌ها آبگرفتگی در معابر اتفاق بیافتند که در این زمینه هشدار‌‌های لازم داده شده است.

اسلامی گفت: تا نیمه شب گذشته نیروهای پرتلاش هلال احمر ، پلیس راه و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان به حال آماده باش درآمده بودند تا مسافران و گردشگران نوروزی گرفتار در برف و کولاک را اسکان دهند که با مساعد شدن شرایط جوی در استان تردد برای آنها راحت‌تر شده است.

وی گفت: در حال حاضر تمامی دستگاه‌ها امکانات خود را برای حمایت از گردشگران و رفاه حال آنها بسیج کرده‌اند و ما توصیه می‌کنیم در روزهای پایانی سفرهای نوروزی هموطنان اگر قصد سفر به اردبیل را دارند از وضعیت راه‌های مواصلاتی اطلاع حاصل کنند.

انتهای پیام/62008/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول