اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تمجید چهره‌های سیاسی افغانستان از تلاش نیروهای امنیتی در انتخابات

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بدون مسئله حاد امنیتی و در سایه اطمینان و اعتماد مردم با موفقیت برگزار شد و به اذعان کارشناسان، حضور و توان نیروهای امنیتی در برقراری نظم و آرامش سهم بسزایی در این پیروزی ملی داشت.

تمجید چهره‌های سیاسی افغانستان از تلاش نیروهای امنیتی در انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، بسیاری از کارشناسان و بزرگان افغانستان با مشاهده موفقیت نیروهای امنیتی در تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی 16 فروردین اذعان داشته‎اند که درخشش و دلاوری نیروهای امنیتی افغان در تأمین امنیت این انتخابات بیش از حد انتظار آنان بوده است.

«محمد امین احمدی» عضو کمیسیون مستقل بر تطبیق قانون اساسی افغانستان و همچنین مؤسس و رئیس دانشگاه «ابن سینا» در کابل، بر این باور است که موفقیت نیروهای امنیتی افغان در تأمین امنیت روز برگزاری انتخابات این کشور نشان داد که نهادهای امنیتی افغانستان بیش از آنچه توقع می‎رفت، توانایی و آمادگی داشته‌اند.

این کارشناس و آگاه امور سیاسی افغان روز گذشته پس از پایان روند رأی‎دهی به صراحت اظهار داشت: توانایی نیروهای امنیتی افغان در تأمین امنیت انتخابات، علی‎رغم انگیزه و آمادگی‎های طالبان برای مختل‎کردن انتخابات، وی را شگفت‎زده کرده است.

وی تأکید کرد: نمایش اقتدار قابلیت‎های نهادهای امنیتی افغانستان مانند «ریاست عمومی امنیت ملی»، «وزارت کشور» و «وزارت دفاع» این کشور در جریان تأمین روند رأی‎دهی، نشانگر آن است که افغانستان در نهادسازی در بخش‎های امنیتی دست‎آوردها و موفقیت‎های چشم‎گیری داشته است.

«رضا خوشک» نماینده مردم «هرات» در پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرگزاری فارس، اطمینان امنیتی ایجادشده توسط نیروهای امنیتی را قابل قدردانی دانسته و افزود: تأمین امنیت انتخابات توسط نیروهای امنیتی، مجالی برای ظهور ظرفیت‎های واقعی نیروهای امنیتی افغانستان در مهار خشونت‎ها و تهدیدهای تروریستی را فراهم ساخت و باورمندی مردم به توانایی نهادهای امنیتی این کشور را چند برابر ساخت.

«فضل الرحمان اوریا» سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله، یکی از کاندیداهای ریاست جمهوی افغانستان نیز در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت: این ستاد انتخاباتی از فعالیت‎ها و فداکاری‎های نیروهای امنیتی افغانستان در راستای تأمین امنیت انتخابات ستایش و سپاسگزاری می‎کند.

پیش از این نیز گردهمایی‎های انتخاباتی در فضای امنی برگزار گردید و این گردهمایی‎ها که با استقبال پرشور مردمی مواجه می‎شد، در هیچ یک از ولایت‎های افغانستان با مخاطره امنیتی خاصی رو‎به‎رو نشد.

به علاوه بسیاری از برنامه‎های مخل انتخابات و طرح‎های تروریستی، پیش از رسیدن به مرحله اجرا به وسیله نیروهای امنیتی افغان خنثی و بی‎اثر گردید.

این در حالی است که اکنون نیروهای امنیتی افغانستان و به‎ ویژه ارتش این کشور به خاطر ایستادگی و استواری در برابر شورشیان و شبه نظامیان طالبان از حمایت اجتماعی گسترده و بی‎نظیری برخوردار شده‌اند.

طالبان، علی‎رغم انتشار اعلامیه‎های تهدیدآمیز خود نتوانستند در نبردهای رو در رو در برابر نیروهای امنیتی افغانستان مقاومت و ایستادگی از خود نشان دهند.

پیش از انتقال مسئولیت‎های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغانستان، مردم افغانستان به این باور بودند که خروج نظامیان خارجی باعث بالا رفتن میزان ناامنی خواهد شد.

نیروهای امنیتی افغانستان، اما پس از عهده‎داری مسئولیت‎های امنیتی نشان دادند که به تنهایی و بدون اتکاء به نظامیان خارجی می‎توانند در مهار خشونت‎ها و تهدیدات تروریستی موفق عمل کنند.

و در نهایت اینکه بهبود وضع امنیتی پس انتقال مسئولیت‎های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی و داخلی افغانستان موجب محبوبیت مضاعف و روزافزون این نیروها توسط افغانستانی‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول