اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در گفت‌وگو با فارس

سخنگوی «عبدالله»: عبدالله ۱+۵۰ درصد آرا را از آن خود کرده است

سخنگوی ستاد انتخاباتی «عبدالله عبدالله» گفت این تیم ۸۰ تا ۹۰ درصد رأی در ولایت‎های مرکز، شمال و غرب افغانستان را به دست آورده و با اخذ این تعداد از آرا نیاز به دور دوم انتخابات نیست زیرا عبدالله ۱+۵۰ درصد آرا را از آن خود کرده است.

سخنگوی «عبدالله»: عبدالله ۱+۵۰ درصد آرا را از آن خود کرده است

«سیدفاضل سنچارکی» سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که تیم انتخاباتی آن‎ها در ولایت‎های شمال، مرکز و غرب افغانستان 80 الی 90 درصد آرا را از آن خود کرده است.

سنچارکی افزود: این آمار ابتدایی بوده و تاکنون شمارش آرا و گزارش آن توسط ناظران به تیم انتخاباتی عبدالله نرسیده است.

وی در ادامه گفت که تیم انتخاباتی عبدالله، به علاوه آن که در ولایت‎های غربی، شمالی و مرکز افغانستان پیشتاز بوده‎اند در ولایت‎های جنوبی و شرقی این کشور نیز آرا قابل ملاحظه‎ای به دست آورده است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله گفت: بر اساس گزارش ناظران، این تیم از ولایت‎های جنوبی و شرقی، درصد خوبی از آرا را نیز کسب کرده است.

به گفته وی، در برخی مراکز رأی‎دهی در ولایت‎های جنوبی و شرقی عبدالله در صدر بوده است.

سنچارکی در ادامه سخنان خود گفت: تاکنون امکان پیروزی تیم انتخاباتی عبدالله زیاد است، زیرا بر اساس گزارش‎های ناظران در مجموع بیشترین آرا را دارد.

وی تأکید کرد که به نظر می‌رسد که با اخذ این تعداد از آرا نیاز رفتن انتخابات به دور دوم وجود ندارد، زیرا عبدالله 50+1 درصد آرا را از آن خود کرده است.

به گفته وی، نتیجه انتخابات رابطه مستقیمی با عملکرد مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات این کشور دارد، زیرا در صورتی که آن‎ها شفافیت و بی‎طرفی در این روند را مدنظر بگیرند، عبدالله پیروز خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در مناطقی که تقلب صورت گرفته بود، آن روند را مستندسازی کرده و به مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان ارجاع کردیم.

وی همچنین از تمام مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست تا در بررسی تخلفات انجام شده نیز بی‎طرفی خود را حفظ کرده و در نتایج انتخابات تصرف نکنند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی عبدالله، کمبود تعرفه‎های رأی‎دهی را یکی از مشکلات فرا روی رأی دهندگان در سراسر افغانستان عنوان کرد.

به گفته وی، عبدالله خواستار توضیح کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در مورد علت این موضوع شده است.

سنچارکی در ادامه سخنان خود از فعالیت رسانه‎ها در روز انتخابات نیز قدردانی کرد و گفت: رسانه‎ها بهترین پوشش خبری را داده و برای هیچ نامزد مشخصی فعالیت نکرده‎اند.

وی تأکید کرد که رسانه‎ها و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان باید مورد تقدیر قرار گیرند.

وی از حضور مردم افغانستان نیز استقبال کرد و گفت: مردم با شرکت در انتخابات به تهدیدات دشمنان خود (نه) گفته و مدنیت و مردم سالاری خود را ثابت کردند.

وی گفت: روز رأی‎دهی توأم با مشکلات سرمای هوا و ناامنی در برخی از مناطق این کشور برگزار شد، اما این مشکلات نتوانست مانع حضور ملت این کشور در روند انتخابات شود.

روز گذشته (شنبه) مردم افغانستان شاهد برگزاری سومین دور انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در کشور خود بودند که 8 نامزد ریاست جمهوری و 2 هزار و 700 نامزد شورای ولایتی در آن حضور داشتند.

قرار است نتایج ابتدائی انتخابات افغانستان در هشتم اردیبهشت و نهایی آن در 23 اردیبهشت ماه اعلام شود که بر این اساس نهمین رئیس جمهور افغانستان به قدرت خواهد رسید.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول