اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/183

سخنگوی «احمدزی»: تیم انتخاباتی اشرف غنی پیشتاز انتخابات است

سخنگوی ستاد انتخاباتی «اشرف‎غنی احمدزی» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به نتایج ابتدایی انتخابات اظهار داشت که تیم انتخاباتی ما تاکنون پیشتاز شمارش آراست.

سخنگوی «احمدزی»: تیم انتخاباتی اشرف غنی پیشتاز انتخابات است

«آزیتا رفعت» سخنگوی ستاد انتخاباتی احمدزی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل گفت: بر اساس نتایج اولیه تیم انتخاباتی احمدزی پیشتاز انتخابات است.

رفعت افزود: ناظران انتخاباتی از سراسر افغانستان گزارش داده‎اند که تیم انتخاباتی احمدزی توانسته نسبت به سایر نامزدها بیشترین آرا را از آن خود کند.

وی تصریح کرد: از شب گذشته تاکنون نتایج انتخابات از ولایت‎های این کشور به ستاد مرکزی انتخاباتی این تیم می‎رسد، که همواره این نتایج اولیه سیر صعودی داشته است.

وی از نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ابراز رضایت کرد و گفت که احمدزی توانسته از تمام ولایت‎های این کشور آرای خوبی کسب کند.

اما سخنگوی ستاد انتخاباتی احمدزی در مورد نتیجه نهایی چیزی نگفت و از اظهار درصدی آرا تیم انتخاباتی خود نیز خودداری کرد.

به باور وی، اعلام درصدی نتایج اولیه انتخابات هنوز زود است زیرا در برخی از مراکز رأی‎دهی شمارش آرا صورت نگرفته و یا هم نتایج آن به ستاد انتخاباتی این تیم نرسیده است.

رفعت در ادامه سخنان خود گفت: بر اساس نتایج اولیه تیم احمدزی توانسته در مناطق شمالی و جنوبی این کشور رأی قابل ملاحظه‎ای بدست آورد.

وی همچنین گفت که تیم انتخاباتی احمدزی در ولایت‎های شرقی و غربی نیز آرا خوبی به دست آورده است.

انتخابات در برخی مناطق با تقلب همراه بود

رفعت در ادامه سخنان خود به روند رأی‎دهی روز گذشته در سراسر این کشور اشاره کرد و گفت: این روند در برخی از مناطق دور دست افغانستان مملو از تقلب و تخلف بوده است.

به باور وی، افغانستان نیز همانند برخی دیگر از کشورها انتخاباتی را برگزار کرد که تقلب و تخلف انتخاباتی در آن نیز انجام شد.

وی افزود: تیم انتخاباتی احمدزی در حال مستندسازی تخلفات انتخاباتی بوده و پس از اتمام آن را به کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواهد داد.

وی از مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست تا تقلب‎ها را به صورت درست پی‎گیری کرده و همانند گذشته عدالت انتخاباتی را مراعات کنند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی احمدزی در ادامه سخنان خود گفت: بدون شک هیچ انتخابات در کشورهای منطقه، کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه برگزار نمی‎شود که به صورت صددرصد شفاف باشد، اما کمیسیون‎های انتخاباتی باید تا آخرین حد تلاش کنند بی‎طرفی خود را در این روند حفظ کنند.

از فعالیت رسانه‎ها و نیروهای امنیتی قدردانی می‎کنیم

رفعت در ادامه به فعالیت رسانه‎های داخلی و خارجی این کشور در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی اشاره کرد و گفت: ما از فعالیت آن‎ها قدردانی می‎کنیم.

وی افزود: رسانه‎های داخلی و خارجی روز گذشته (شنبه) در انتخابات افغانستان کاملاً بی‎طرف بوده و به نفع هیچ نامزد مشخص  فعالیت نکرده‎اند.

به باور وی، این فعالیت رسانه‎ها، بیانگر رشد خوب آن‎ها در عرصه پوشش گزارش‎های انتخاباتی و خبری در روز انتخابات و روندهای مهم ملی این کشور است.

سخنگوی ستاد انتخاباتی احمدزی در ادامه گفت که تیم انتخاباتی آن‎ها از فعالیت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز به دلیل تأمین امنیت قدردانی می‎کند.

وی تصریح کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان توانستند در تمام مناطق این کشور به صورت مستقل امنیت مراکز رأی‎دهی و شرکت کنندگان را تأمین کنند.

رفعت تأکید کرد: ستاد انتخاباتی ما با آنکه به توانایی نیروهای امنیتی و دفاعی افغان اعتماد دارد، اما توانایی این نیروها در تأمین امنیت انتخابات روز گذشته نشان داد که آن‎ها کاملاً توانا شده‎اند.

وی همچنین از حضور مردم در پای صندوق‎های رأی‎ قدردانی کرد و گفت که آن‎ها به حدی از رشد رسیده‎اند که در ناامن‎ترین مناطق نیر برای تعیین سرنوشت خود به پای صندوق‎های رأی‎دهی رفته‎اند.

اظهارات سخنگوی ستاد احمد زی در خصوص پیشتاز بودن در شمارش آرا در حالی است که عبدالله عبدالله نیز شب گذشته در کنفرانسی خبری خود را پیشتاز انتخابات دانست.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول